Inlägg från: Anonym (ritsch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ritsch)

Underlivet efter förlossning.

Jag sprack rejält, fick tom. en partiell sfinkterruptur (sprack i ringmuskeln kring anus). Jag såg ut som ett korsstygnsbroderi i underlivet och fick gå på flera läkarkontroller för att kolla att allt läkt som det ska. När alla stygn försvunnit gick det bra att ha sex igen, fast det gjorde lite ont.

Min stora skillnad var amningen. När jag slutade amma kom LUSTEN tillbaka igen och då, då var det precis som vanligt Min man säger att han inte känner någon skillnad.

• Anonym (ritsch)

Anonym (ritsch) skrev 2007-12-12 14:34:05 följande:

När alla stygn försvunnit gick det bra att ha sex igen, fast det gjorde lite ont.
    Vill bara lägga till, det gjorde lite ont första gångerna innan hudvecket var "bortnött"
  • Anonym (ritsch)

Anonym (velig...) skrev 2007-12-12 14:39:57 följande:

Anonym (ritch):Tack för Ditt svar! Vet Du hur det kommer sig att Du sprack så mkt..? Finns det något sätt att ta reda på om man kommer att spricka mkt, eller om man ser ut att komma klara sig rätt lindrigt undan..?
    Mitt barn vägde nästan 4,5 kg och hade ett huvudmått som låg nästan 2 SD över det normala så det var ju mycket som skulle ut så att säga

Appropå krystvärkar så hade jag inga, skulle jag ha väntat på dem hade jag legat där fortfarande, två år senare Förlossningen tog 1,5 dygn så det gick ju inte för fort i alla fall
Svar på tråden Underlivet efter förlossning.