• Anonym

Underlivet efter förlossning.

Hej!

Jag har fött två barn vaginalt.
    Efter första förlossningen var jag ganska ledsen över hur mitt underliv såg ut. Det var som att öppningen blivit bredare och ngt putade ut. Jag var livrädd att föda barn nr 2 - jag menar hur illa skulle det inte bli då??
    Jag gjorde tusentals (känns det som) knipövningar under graviditet nr 2 och efter förlossningen och idag ser jag exakt, i stort sett, ut som innan graviditet nr 1.

• Anonym

Mitt underliv ser likadant ut, fick barn för 16 månader sen. Har gjort några få knipövningar, men jag hade sex 2 veckor efter förlossningen och han sa att det kändes likadant. Och dem jag har haft sex med efter(är ibnte tillsammans med pappan längre) har sagtb att jag är trång och skön.

• Anonym

nä det ska du inte oroa dig över. efter att jag fött min dotter så var jag på en efterkontroll och barnmorskan sa att det inte äns märktes att jag har fött barn för att jag såg jätte fin ut

• Anonym

Ser & märker ingen skillnad efter 3 förlossningar! Inte spruckit mkt heller iof.. 2 små stygn utvändigt med det första barnet & inget med resten. Haft 3 snabba lätta förlossningar. Min man säger att han inte märker skillnad heller , eller så minns han väll inte =)

• Anonym

Va med rädd för det som du....

Men jag ser inte nåt annorlunda ut efter! ser ut som innnan...sprack endast 3 inre stygn..!

Sexlivet e bra..känns som innan..sambon säger med det känns likadant.

Du behöver nog inte va orolig!

• Anonym

Ingen skillnad till det sämre som jag märker av efter tre vaginala förlossningar. Det jag märker skillnad på är att jag är "känsligare" i underlivet, alltså får mer njutning vid sex. Alltid ett plus
    Sexlivet för övrigt har blivit bättre än innan barnen

• Anonym

Jag blev sydd med 21 stygn med första barnet. Har ett stort ärr på ena sidan. Men inget jag far illa av eller tänker på. Sexet har inte blivit sämre för att jag har ett stort ärr. Var lite mer känslig i underlivet i början men nu är det som vanligt igen.

• Anonym

jag födde ett barn på 4,5 kilo och blev klippt rejält.. men bm har sytt riktigt fint, de syns knappt att jag e klippt. ärret idag är säkert 5cm ända ner till analen men som sagt så har hon sytt jätte fint.. jag kan tycka att själva "hålet" är större o att de har blivit lite sladdrigare men inte att de skulle va rejälj skillnad, nu är de också så att mitt barn är knappt 4 m så allt tar ju sin tid..

jag har en vännina som blev dåligt sydd, hon kunde inte njuta alls av samlag då allt var helt öppet där nere men hon klagade och fick en gratis plastik kirurgi på samma sjukhus där hon födde eftersom dom insåg deras miss.. så skulle de bli fel kan man alltid fixa till allt med dagens kunskaper

• Anonym

Jag har prövat på båda sorterna

först snitt pga sätesläge (4 år sedan). litet snitt som knappt syns, underlivet påverkades inte och inte kände jag någon skillnad på sex före eller efter(bara att jag var torr). Efter snittet (fast jag var vaken) kändes det inte som att jag fött barn. Jag var länge känslolösi ärret.

Vaginalförlossning (1½ år sedan).Först kände jag mig deppad och tyckte att "hålet" mest liknade en djup krater. Barnmoskan hade nog missat och styngnen var inte på bästa sätt. Trots det blev sexet bättre!!, mannen tyckte jag var fin och själv hade jag fått uppleva att föda ett barn, vilket är en positiv upplevelse som man inte glömmer.

Tips:Föd vaginalt! Ditt underliv ser troligen annorlunda ut efteråt, men det är en hederssak som ofta gör njutningen större.

• Anonym

Födde vaginalt.
    Det är ingen skillnad storleksmässigt, däremot är jag mer känslig, vilket gör att sexet är bättre nu. 

Sprack ytterst ytligt som syddes med 2 stygn. Gjorde knipövningar både före och efter förlossningen, typ 200-300 om dagen.

Svar på tråden Underlivet efter förlossning.