• Mia83

Alaska pollock?

Att det är en torskfisk vet jag, men smakar den som "vanlig" torsk?
    Det är bra pris i affären men jag vill inte köpa innan jag vet på ett ungefär hur den smakar, eftersom jag ogillar de flesta fisksorter. Torsk går däremot alltid i.

• Svar på tråden Alaska pollock?
  • kaksmulan

Faktum är att jag inte känner skillnad på torsk, sej, alaka pollok, kolja när jag lagar till dem från frysta fiskblock. De ser högst lite olika ut men smaken är helt densamma för mig oavsett om de bara kokas eller hamnar i soppor eller gratänger...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Mia83

Tack för ditt svar.
    Då ska jag köpa det imorgon och prova.

• Lola Jämtland

Jag känner inte heller nån skillnad på dessa.

//Snart är det jul igen!
  • kaksmulan

Det är möjligt att det är skillnad om man köper färsk fisk direkt över disk. Men det har jag aldrig gjort såvida inte det är lax, marulk eller tonfisk eller nått mer "dyrt och exotiskt".

En annan vit fisk som jag skulle vilja rekomendera är den där vita som också börjar på P. Jag kommer bara inte ihåg vad den heter. Den är lite lösare i köttet än de som jag nämde ovanför men är annars helt OK. Ofta så köper man den i styckefrysta fileer.

• Mia83
    kaksmulan skrev 2007-12-12 16:09:37 följande:
    Det är möjligt att det är skillnad om man köper färsk fisk direkt över disk. Men det har jag aldrig gjort såvida inte det är lax, marulk eller tonfisk eller nått mer "dyrt och exotiskt".En annan vit fisk som jag skulle vilja rekomendera är den där vita som också börjar på P. Jag kommer bara inte ihåg vad den heter. Den är lite lösare i köttet än de som jag nämde ovanför men är annars helt OK. Ofta så köper man den i styckefrysta fileer.
    Pangasiusfile?
  • lia76

Jag själv gillar inte alaska pollock.
    vet inte varför, men smakar inte lika gott som torsk

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Barbabok

När jag åt fisk åt jag inte allaska pollock, gav det endast till katterna. Tycker det smakar mer som sej, grå liksom.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • kaksmulan
    Mia83 skrev 2007-12-12 16:15:34 följande:
    Pangasiusfile?
    YES! Tack! Exakt vad jag menade!
Svar på tråden Alaska pollock?