• Sexymala

Rim hjälp!

Finns det ingen tråd där man kan få hjälp med rim på enstaka ord!
    Nu nalkas julen och jag gillar att knåpa ihop rim! Försöker sno enstaka meningar från olika rimsidor, men hittar inte så mycket där.

Så.. Några som kan tänkas samlas här o rimma på olika ord?!

Mitt första ord jag vill ha rim på är: överkroppen
    (Det är en jacka i klappen)

• Svar på tråden Rim hjälp!
  • Butterscotch

Jag skrev något till jackan ovan, men det kanske du såg redan. Passar i och för sig bättre för en riktigt varm vinterjacka.

• Sexymala

jo förlåt! Jag har sett det! Det är jättefina rim, men ja.. är ute efter mer vackert.. så vackert det går att få på en jacka!

MEn, tror det är svårt att hjälpa mig.. det dimper nog ned någon sen natt när jag inte kan sova. Brukar vara så! Borde inte skynda på det!!

• Butterscotch

Jo, det blir förstås extra svårt när rimmet verkligen ska ha en djupare mening... hoppas att du kommer på nåt bra!

• Butterscotch

Nu kan inte jag heller sluta tänka på ditt rim... så jag fortsätter väl med några strofer, gillar du dem kan du ta dem annars... kan du strunta i det helt enkelt

En början på rimmet:

Min älskling, du är allt för mig
    i månader jag saknat dig

... och sen nåt om att han är värd en riktigt fin present. Det måste jag klura vidare på.

• Sexymala
    Butterscotch skrev 2007-12-12 21:58:54 följande:
    Nu kan inte jag heller sluta tänka på ditt rim... så jag fortsätter väl med några strofer, gillar du dem kan du ta dem annars... kan du strunta i det helt enkelt En början på rimmet:Min älskling, du är allt för migi månader jag saknat dig... och sen nåt om att han är värd en riktigt fin present. Det måste jag klura vidare på.
    vad söt du är!!!
    gissa vad jag kommer fundera på inatt!
  • giftgrodan

Två månader du borta varit
    jag orolig vankat runt och tänkt
    "är han kall, när han nu har farit"
    En tår i mitt ena öga har blänkt

nu kan jag återigen känna hopp
    och med glädje se morgonen gry
    trä denna på din överkropp
    och du känner dig som ny

• Sexymala
    giftgrodan skrev 2007-12-13 02:25:34 följande:
    Två månader du borta varitjag orolig vankat runt och tänkt"är han kall, när han nu har farit"En tår i mitt ena öga har blänktnu kan jag återigen känna hoppoch med glädje se morgonen gryträ denna på din överkroppoch du känner dig som ny
    åh, den var fin! tack
  • Sexymala

Du har fått mig att se
    vad som viktigt i livet är
    Därför vill jag detta dig ge
    Det är något du bär
    Det är inte någon konstig symbolisk sak
    som du kan gömma
    någonstans där bak
    för att sedan glömma

Nej, denna kan du bära alla dar
    Sommar, höst, vinter och vår
    Hoppas du den till ditt hjärta tar
    och att du gott i den mår

Detta är vad jag åstadkommit hittills. Fortfarande inte helt nöjd, men det kommer..

Vill ha ett snyggt slut också, men vad? Något om att den är köpt av kärlek (Men det kanske är för uppenbart??)
    Eller att pengar inte spelar någon roll, att jag ville att han skulle ha denna..
    Nåja..

Kan dikten vara något annars?

• FuckGoggleAskMe
    Tjebest skrev 2015-03-02 21:52:57 följande:
    Alla barnen har tio fingrar utom Ivar han leker med knivar. Bra eller???

Fantastiskt bra, så här 8 år efter TS fråga.
Svar på tråden Rim hjälp!