• Metropolis Diana

Bada på simhus för första gången, tips!

jag är så himla sugen på att ta Moa 1 år gammal till ett barnvänligt äventyrsbad vi har i närheten.

Undrar bara hur man gör med en ettåring? Jag kom över ett par sådanna där "blöjbadbyxor" men hur funkar dom? Dom är två storlekar för stora, hon är 74 lång nu och de är i storlek 86, kan hon ha dem överhuvudtaget?

Vad kostar nya isåfall ungefär, babyproffsen har väl dem?

Men har de en blöja under eller?? Nej det kan dom väl inte ha, men hur gör man rent dem ifall hon bajsar på sig då?

Villka puffar är ämpliga på en ettåring i poolen då?
    Kloret, brukar de vara känsliga mot det?
    Ska de få smaka på vattnet eller är det strängt ajjabajja?

Jag vill veta allt! Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Bada på simhus för första gången, tips!
  • SIN74

Om byxorna är för stora kan du köpa ett paket med badblöjor att ha så länge.
    Det är ingen fara att de får i sig lite av vattnet. De får dock inte vara i så länge. Barn under två år kan inte reglera värmen på samma sätt som oss. Ha lite koll på läpparna.
    Badbyxorna är bara att skölja upp om det händer en olycka. Små barn brukar dock knipa ihop när de är i vattnet. Ha barnet nere i vattnet för värmens skull.
    Nä, ingen blöja under.

• Revema
    Metropolis Diana skrev 2007-12-14 09:17:18 följande:
    jag är så himla sugen på att ta Moa 1 år gammal till ett barnvänligt äventyrsbad vi har i närheten.Undrar bara hur man gör med en ettåring? Jag kom över ett par sådanna där "blöjbadbyxor" men hur funkar dom? Dom är två storlekar för stora, hon är 74 lång nu och de är i storlek 86, kan hon ha dem överhuvudtaget?Vad kostar nya isåfall ungefär, babyproffsen har väl dem?Men har de en blöja under eller?? Nej det kan dom väl inte ha, men hur gör man rent dem ifall hon bajsar på sig då? Villka puffar är ämpliga på en ettåring i poolen då?Kloret, brukar de vara känsliga mot det?Ska de få smaka på vattnet eller är det strängt ajjabajja?Jag vill veta allt! Tacksam för svar!!
    Badbyxorna ska sitta åt, så att bajset inte kommer ut. Och nej du ska inte ha en blöja under. Om det skulle ske en olycka i byxorna får du nog tvätta dem som vanligt. Om du ska ha puffar så e det nog bara att ta ett par tror inte det spelar någon roll. Jag gick på babysim med min dotter och då dyker de och får i sig vatnet, tror inte det e farligt med en liten slurk, de behöver ju inte dricka det som vanligt vatten men om de får i sig lite så gör det inget. Kloret tror jag inte e någon fara du märker det i så fall.
    Åk dit och ha roligt nu och tänk inte så mycket låt henne plaska och leka Lycka till och ha så roligt nu....
    Rebeca 050828, lill* BF 080131
  • Metropolis Diana

Badblöjor, finns det? Har jag missat då :)

De har två olika pooler, en ute med den stora som är väldigt grund och har en del rutschkanor o sånt som sprutar ch sen har de en pool som är uppvärmd i ett rum intill, med glasväggar så man ser den stora där ute. Där lär man väl va mest med henne, dels för egen skull också, det är jättemysigt. Den är varm o gosig, den är stor som en vanlig simpool nästan fast bara en meter djup.

Är så sugen! :)

• Revema

badblöjor tror jag finns i de flesta butiker...

Rebeca 050828, lill* BF 080131
  • puppan 1966

Hej!
    Jag har jobbat på badhus i sex år och jag vet att personalen uppskattar om du använder en engångs badblöja som sitter ordentligt.Många simhallar säljer sånna blöjor i receptionen, nu vet jag ju inte hur det är i den simhall som du ska till, men du kan ju ringa o höra med dom!
    Lycka till

• Metropolis Diana

De heter så bara eller? Nåt bra märke då? Vi kör med Libero för det har vart bäst hittils, har de sånna med?

• puppan 1966

jag har för mig att badblöjorna vi sålde var från libero, men jag vågar ine svära på det!

• Metropolis Diana

jag får ju kolla runt lite, svårt o veta villka som är bra bara... :)

• puppan 1966

dom engångs bafblöjorna är jätte bra!! Och förhoppningsvis så säljer de sånna i simhallen och då tror jag att de säljer dom styckvis.

• Metropolis Diana

ja det vore ju nåt, att köpa i simhallen. Bäst man ringer och frågar dem isåfall först :)

Svar på tråden Bada på simhus för första gången, tips!