• Metropolis Diana

Bada på simhus för första gången, tips!

jag är så himla sugen på att ta Moa 1 år gammal till ett barnvänligt äventyrsbad vi har i närheten.

Undrar bara hur man gör med en ettåring? Jag kom över ett par sådanna där "blöjbadbyxor" men hur funkar dom? Dom är två storlekar för stora, hon är 74 lång nu och de är i storlek 86, kan hon ha dem överhuvudtaget?

Vad kostar nya isåfall ungefär, babyproffsen har väl dem?

Men har de en blöja under eller?? Nej det kan dom väl inte ha, men hur gör man rent dem ifall hon bajsar på sig då?

Villka puffar är ämpliga på en ettåring i poolen då?
    Kloret, brukar de vara känsliga mot det?
    Ska de få smaka på vattnet eller är det strängt ajjabajja?

Jag vill veta allt! Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Bada på simhus för första gången, tips!
  • Metropolis Diana

Ja min dotter kan ju gå, så ni menar strumpor med sockeplast eller?? Eller något annat??

Okey puffärmar är onödigt då, jo vi ska ju hålla i henne hela tiden såklart.

Den varma bassängen mäter 37 grader läste jag så där borde hon få bada länge i eller?

• MuminMy
    Tulip skrev 2007-12-14 15:10:14 följande:
    Badskor på oss vuxna är bra, men på babysimmet där vi går får framförallt barnen lära sig att ha strumpor på sig när de badar. Nu är vår kille så liten att han inte går än, men så fort han börjar gå (ja, egentligen från det att han börjar resa sig upp) ska han ha halksockor på sig. De flesta olyckor som händer i ett badhus är halkolyckor, detta enligt vår simlärare.
    Japp, det säger vi också - tyvärr "slarvar" jag lite med min egen son *skäms* men jag har märkt att han tenderar att springa mer om han har sockar på sig...
    Metropolis Diana skrev 2007-12-15 00:36:08 följande:
    Ja min dotter kan ju gå, så ni menar strumpor med sockeplast eller?? Eller något annat??Okey puffärmar är onödigt då, jo vi ska ju hålla i henne hela tiden såklart.Den varma bassängen mäter 37 grader läste jag så där borde hon få bada länge i eller?
    Helt vanliga halksockar med "pluppar" på fungerar hur bra som helst, behöver inte vara någon avancerad variant.

37 grader är nästan för varmt Har de en stor bassäng som är så varm? Du får gärna berätta vilket badhus det är för det måste vara unikt i Sverige och DIT vill jag åka
    En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • tru

baden på sjukhusen är så varma och badet på hälsohemet österåsen är oxå så varm och dit får du åka om du har någon sjukdom som kräver det.

• MuminMy
    bzzzz skrev 2007-12-15 17:07:47 följande:
    baden på sjukhusen är så varma och badet på hälsohemet österåsen är oxå så varm och dit får du åka om du har någon sjukdom som kräver det.
    Jag trodde baden på sjukhusen var 34 grader... tänk va fel man kan ha ibland
  • Tygtiiger

MuminMy: jag är helt på att man inte ska bada så länge i en kall bassäng - men hur 17 får man UPP barnen?
    Vi var på simhallen för första gången i höst (sonen är 2½ - förra hösten och våren var han sjuk för ofta) och han ÄLSKADE det, här har de en djungelbassäng med grunt vatten, elefant som sprutar vatten etc, bubblor, fontäner - och han var ju blåfrusen innan jag lyckades övertyga honom om att prova bubbelpoolen (med varmt vatten). Jag vill ju inte utsätta resten av simhallen för ett första gradens raseriutbrott

Halksockar ska vi ha nästa gång, var får man tag på bra badskor för vuxna?

• Metropolis Diana

kolla in på tingsryds kommuns hemsida och gå in på för turister och kolla äventyrsbad. Har för mig det stod att barnbassängen hade 37 kanske 36 grader varmt. Det är en bassäng som kanske mäter 10*20 eller nåt och är en meter djup tror jag :)

Hur jävla skönt som helst därinne!

Kaskad heter palatset.

• Metropolis Diana

Den bsassängen ligger i ett eget "rum" så luften är varm o go med :)

• Mizzz
    Metropolis Diana skrev 2007-12-16 10:09:57 följande:
    kolla in på tingsryds kommuns hemsida och gå in på för turister och kolla äventyrsbad. Har för mig det stod att barnbassängen hade 37 kanske 36 grader varmt. Det är en bassäng som kanske mäter 10*20 eller nåt och är en meter djup tror jag :)Hur jävla skönt som helst därinne!Kaskad heter palatset.
    Badtemperatur   Motions- och äventyrsbassänger - 29 grader
    Thermalbad - 34 grader
    Bubbelpool - 37 grader
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • MuminMy
    Mizzz skrev 2007-12-16 10:21:26 följande:
    Badtemperatur   Motions- och äventyrsbassänger - 29 grader Thermalbad - 34 grader Bubbelpool - 37 grader
    Ja, det verkar rimligt
    Tygtiiger skrev 2007-12-15 22:00:32 följande:
    MuminMy: jag är helt på att man inte ska bada så länge i en kall bassäng - men hur 17 får man UPP barnen?

Halksockar ska vi ha nästa gång, var får man tag på bra badskor för vuxna?
    Nä, man får locka med något som är roligare Min kille VET ju hur varmt det är i den andra bassängen så nu när vi tränar på att vara i kallare vatten har vi ju mest problem att få honom att stanna kvar *haha*

Badskor: Du kan ju ha foppatofflor eller vilka gummitslipins som helst
  • Metropolis Diana

Just de ja, 34 grader varmt var det ja :)

• Mizzz
    Metropolis Diana skrev 2007-12-16 18:16:34 följande:
    Just de ja, 34 grader varmt var det ja :)
    I Thermalbadet ja, men det är väl inte barnbasängen?? (Jag kan ha fel)...
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
Svar på tråden Bada på simhus för första gången, tips!