• Gumlan

tips på vegetarisk julmat!

tänkte man kunde utbyta lite recept Vad brukar ni ha på ert julbord??

• Svar på tråden tips på vegetarisk julmat!
  • Gumlan

det har jag ätit på finska julbord Hur gör du den?

jag har gjort "köttbullar" idag. eftersom jag gjort myyycket så gjör jag det på torrfärs, blir så dyrt annars Sedan steker jag lök o har i o ägg och sådan köttbullskryddmix, smidigt, lätt gott och billigt

• Nandez
    Gumlan skrev 2007-12-14 19:37:21 följande:
    det har jag ätit på finska julbord Hur gör du den?jag har gjort "köttbullar" idag. eftersom jag gjort myyycket så gjör jag det på torrfärs, blir så dyrt annars Sedan steker jag lök o har i o ägg och sådan köttbullskryddmix, smidigt, lätt gott och billigt
    Vill du ha receptet . Jag har en kvar i frysen
    Ha det så gott.
  • fallen angel

sallad med riven morot riven äpple och alfa-alfa groddar super gott på nyår brukade jag förr ha smördegsplattor utkavlade på plåten(alla i paketet) men svamstuvning i mitten (hårdare stuvad så den inte rinner) sen snittar man på sidorna å "flätar" över så de blir en fläta.. sen in i ugnen.. det ska jag ha som tradition nu när jag flyttat hemifrån mumsigt...

• Neisti

Mamma brukar göra både veg skinka, kalkon, köttbullar (prinskorv, cocktail) leverpastej(åh så goood den är) sill och div sallader.... recepten finns på: www.vegerian.se

• Gumlan
    Nandez skrev 2007-12-14 19:38:26 följande:
    Vill du ha receptet. Jag har en kvar i frysen
    kan du inte skicka en då? hihi
  • Nandez
    Gumlan skrev 2007-12-14 19:59:57 följande:
    kan du inte skicka en då? hihi
    Hi, hi
    Ha det så gott.
  • Zazza

jag brukar göra.. griljerad tofu (istället för skinka) griljeringen är senap, frysta örter och sen pudra ströbröd över och in i ugnen i några min... sen låta svallna.. precis som me dskinkan..

sen så gör jag glöggmarienrade cornfileér istäkler för kykling. bara att lägga i marinad som vanligt och sen in i ugnen en stund..

vegetarisk jansson.. istället flr sill så blandar jag i valfri tartex i grädden och sen häller över potatisen..

det är min mamma som är vegetarian, men hon äter lax och såå såd et är väll det, plus massa goa salader och grönsaker och så..

• minimalin

Mmm, hade tänkt starta en egen tråd om detta, men jag hänger på här :) Hoppas det blir lite recept...

v. 36 (Längtar efter julen nu!!)
  • minimalin
    Gumlan skrev 2007-12-14 19:37:21 följande:
    det har jag ätit på finska julbord Hur gör du den?jag har gjort "köttbullar" idag. eftersom jag gjort myyycket så gjör jag det på torrfärs, blir så dyrt annars Sedan steker jag lök o har i o ägg och sådan köttbullskryddmix, smidigt, lätt gott och billigt
    Blir dom som "riktiga" köttbullar? Tycker både sojabullar och qournbullar är äckliga :)Skulle va sjysst att kunna göra bullar som smakar som man är van vid eller vad man säger...
    v. 36 (Längtar efter julen nu!!)
Svar på tråden tips på vegetarisk julmat!