• Anonym (hjälp)

min sambo är min kusin

Helt jävla osant.............. vad gör vi vi har planerat att gifta oss vi har två barn har varit tillsammans i 10 år. min sida läkten har släktforskat ett bra tag nu har vi fått reda på att vi är kusiner.

min farbror har tydligen knullat runt. min sambo är inte från samma ort som jag han har äxt upp 40 mil från mig vi träfades då jag studerade där han och jag nu bor. hans mamma hade tydligen i hoppdet med en del men har inte sagt till honnom vem pappan var hon har tagit hand om honnao själv varför vet jag inte men vi ska diskutera saken..............faaaaaaaaaaan

• Svar på tråden min sambo är min kusin
  • Murloc

henrik

Har du sex med människor, har du sex med djur.

Sen, det är vår kultur och vårt samhälle som har gjort att det är fel, inget annat. Om du inte vet om att du är gift med din kusin, så är det inte fel, vet du om det, så är det fel. Hur kan det vara så? Du är gift med din kusin, i vilket fall som helst.

• Destined star

har du inte läst ts skrift.... de visste för det första inte om detta förrens nu....vem är du att döma????

• Anonym

Det är väl inte så märkligt att vara gift med sin kusin? Spana in alla kungliga och adliga familjer - där har folk gift sig med sina kusiner i alla tider och ingen har haft några synpunkter på det. Snarare tvärtom!

Enda dilemmat i deras fall är att det har uppstått lite mutationer på olika håll till följd av århundraden av inavel men om TS gifter sig med sin kusin så är väl det inget konstigt. Det enda som är märkligt/lustigt i sammanhanget är ju hur de fick reda på att de faktiskt är kusiner samt hur otroligt liten världen är!

Kör på TS! Låt inte bagateller förstöra för er två.

• Anonym

Min mamma och min kusin D:s mamma är syskon och min pappa och kusin D:s pappa är syskon.. Vi är kusiner, dubbelkusiner!!
    Tror inte vi har laglig rätt att gifta oss och skaffa barn om man tänker genetiskt..
    Måste ju bli incest..haha en riktig familjefest *asg*

• geggan

Nej inte så konstigt ,de är ju inte släkt.de har inga blodband eller vad man ska kalla det.Och jo det är skillnad på halv och hel kusin i detta fall.

Och Ts kör på ni verkar vara ett perfekt par .

Loyden skrev 2007-12-16 17:59:28 följande:
    Men herrgud. Nu var det då många som sjönk i mina ögon. Det är ju inte så att hon gått och blivit kär i sin far?????? Min syster blev tillsammans med sin halvkusin... Hur ska jag förklara det här.. Min pappa är farbror till S, S blir ihop med min halvsyster, jag och min halvsyster har bara samma mamma. Så det blir ju hennes "halvkusin".Dem var tillsammans i 7 år och bodde ihop i 4 år. Dem visste att dem var "släkt".Jag blev tillsammans med min halvsysters kusin. INGEN SKILLNAD på halvkusin och kusin... Förstår om det känns lite jobbigt för dig TS, MEN du känner han inte som din kusin utan som din blivande man. Förstår inte hur folk kan tycka att det är sååå hemskt! Så ni som säger att det är "konstigt","äckligt","stört" ni hade tagit era två barn och flyttat om ni fick veta att eran farbror haft ett liv innan den han har är tillsammans med nu?Herregud alla har väl ett liv innan man träffar den rätte?? TS, jag tycker du ska försöka tänka på att det var HAN du blev kär i, inte bara för att han (du trodde) inte var släkt med dig. Är ni förälskade ska inte något sådant få hindra er ifrån att fortsätta visa er kärlek till varandra! Lycka till med allt!
  • kramgrisen

så länge man är kära så spelar det ingen roll.. ni visste inte det från början heller.. hade nog varit annorlunda om man växt upp med att veta att man är kusiner..

• Anonym

Ta det lugnt. Andas. :)

Och rent genetiskt så är det ingen fara så länge ni två inte själva är barn till kusiner som gift sig med kusiner, vilket skulle kunna öka risken för att era barn bär på olika sorters sjukdomar, vilket ofta är ett problem för folk som kommer från kulturer där det är vanligt att man gifter sig inom släkten och där det sällan kommer in blod utifrån.

När ni har vant er vid tanken blir det en jättebra historia att berätta för folk.

• fairyfloss

Tat lungt TS! Inget har väl egentigen förändrats. Ja ni är kusiner, so what? Det är helt lagligt att gifta mig med sina kusiner i Sverige!

Det är ju en helt annan sak om man gifter sig med kusiner som man som jag har växt upp med. Jag tänker på mina kusiner som bröder och DÅ blir det ju konstigt. Men ni har ju inte kännt varandra, och känner man inte varandra så som barn så tycker jag det inte spelar roll om man vet eller inte vet att man är kusiner. Det är helt okej att gifta sig då, tycker jag!! Så kör på och ha en härligt liv med din drömman .

• Thalis

Men jösses!!!

Här i Sverige är det tillåtet för halvsyskon att gifta med dispens från myndigheterna,så va är problemet med att TS och hennes sambo är kusiner?
    När de inledde sitt förhållande så visste dom inte om den biologiska släktskapet! Och även om de visste om det vilka fan är vi att döma dom för det?

Kom ihåg att ju högre häst man sätter sig på,desto hårdare blir fallet

Jag skulle inte kunna gifta mig med någon av mina kusiner,men det beror på att vi är uppfostrade som syskon !

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • annbom

Min pappa är adopterad och hade det villit sig riktigt illa hade min sambo kunnat vara min kusin genetiskt. Nu tror jag inte att han är det, men om han hade varit det så hade jag inte tyckt att det var äkligt. Sedan tycker jag inte att kusiner som gifter sig trots att de känner varandra är äkliga heller.

Svar på tråden min sambo är min kusin