Hur tröstar man nån som förlorat ett barn? Hur vill ni som förlorat barn få stöd?
Det är såå svårt.... men det går inte att trösta..
vilket ord eller handling skulle kunna trösta och göra allt bra igen när ens barn, dröm, framtid och lycka är borta för alltid? Det finns inget som kan trösta det.... När ett barn dör... allt är svart och det är svårt att tänka sig ett liv utan detta lilla under..hur skulle jag kunna leva vidare???
Det kan nog de flesta förstå att i en sådan siituation så finns det inget som kan göra det "bra" igen.... sedan efter en tid, då man fått distans till det hela och ser att livet faktiskt går vidare, så ser man tillbaka och kan minnas vilka som faktisk hörde av sig och efter en tid så spelar det inte så stor roll vad människan så, utan Att de sa något.
Fotografier på mina barn sitter på väggen i vardagsrummet. ALLA mina barn tillsammans. Det är min verklighet och mina tankar finns ständigt med min ängladotter. Jag säger god morgon, och god natt. Det är oerhört viktigt för mig.... Om det nu kommer någon hem till mig och ser bilderna och tycker att det är hemst eller makabert.. ja då får de väl tycka det då... kanske de kommer ihåg den bilden en dag eller två sedan glömmer de, men jag glömmer aldrig mitt barn och jag tvingas leva med detta för resten av mitt liv tills dess att vi ses igen, jag och min dotter.....
Detta blev långt, men jag vill bara säga Tack till alla som skickar en tanke!!!
Kram på er alla