Hur tröstar man nån som förlorat ett barn? Hur vill ni som förlorat barn få stöd?
två av mina vänner har förlorat sina barn.. tyvärr och det nyligen.. den ena blev bara två månader hon föddes i v 25.. mamman till henne orkar inte prata och det har vi vänner accepterat.. men vi skriver ofta att vi tänker på henne och att vi finns där den dagen hon vill/orkar prata.. 
Den andra lilla ängeln sover just nu tungt i mammas mage och kommer att födas i morgon pga sjukdom.. edward syndrom.. mamman till honom däremot vill gärna prata hon mår dåligt om hon inte får träffa oss och känna vårt stöd.. hon ringde häromdagen och va såå ledsen och ville ha sällskap.. jag åkte dit och gav henne en stor varm kram.. jag pratar gärna om hennes lille son men jag låter henne bestämma när hon vill prata om honom.. mina tankar och mitt hjärta är hos henne denna helgen och speciellt i morgon.. 
det är svårt att veta hur man ska göra som vän så det blir "rätt" jag hoppas att mina vänner förstår att de har mitt stöd.. och att jag sörjer med dom..
fan nu börjar jag gråta..