• Popflickan

Kattnät!

Hej!

För er med katter och balkong (som vi!) kan jag rekommendera ett superbra kattnät! (det syns på min bild bakom Pyret!). Mjukt starkt och snyggt till skillnad från många andra!

Ring H.H Kristensen AB i Gbg på nr 031-42 18 45 för gratisprov.
    Hittade dem via en annons i Kattliv!

• Svar på tråden Kattnät!
  • Popflickan

Hej igen, jag puffar en gång till för kattnätet! Kanske någon missade det sist...

• Liria

Undrar en sak...om katterna klättrar på nätet, är det då så starkt att det inte under några som helst omständigheter går sönder??

• Popflickan

Jajamän, det är väldigt starkt! En av våra katter får spel ibland och klänger på nätet, men det har han inget för!

• Mindy

Ja, jag missade det sist men jag ser så dåligt på bilden! Hur ser det ut? Ska precis inreda balkongen inför våren.
    Är det snyggare än hönsnät? Större eller mindre rutor? Vilken färg är det, stålfärgat?
    Lite mer info om du kan, tack!

/Mindy

• Popflickan

Hihihi!! Va kul! Jajamän, det är Pyret (och Simon) som är på de bilderna. Både kom till oss via Djurfrämjandet!

Nätet är snyggt tycker jag, det är ju nåt slags garntråd, hönsnät är ju i metall. Det är mörkt grönt, men bleks av solen.

Nätet finns i två storlekar, antingen med rutor på (om jag minns rätt) 2,5 cm och det som vi har som är på 5 cm. Det är lätt att spänna upp på balkongen med lite krokar här och var.

Kort sagt: Garanterat snyggare och bättre än hönsnät!

• amathea

Synd att vi har uteplats inte balkong *ler*

• milimina

Jeij, jag ringer på en gång!

En fråga till bara, hur har du fäst krokarna på balkongen?? Golv till tak eller mellan räckena?

Sen återstår ju bara att övertala föreningen om att det kommer bli jättesnyggt...

• Popflickan

Milimina!
    Vi har fäst med krokar i balkongen ovanför, samt med mindre krokar i balkongplankorna på utsidan om räcket, så att katterna kan klättra där, och jag kan ha mina älskade balkonglådor på insidan!

Vi sa inte ens något till föreningen, men vi bor i bostadsrätt, det är väl skillnad kanske om man bor i hyreslägenhet...?

Jag lovar, det BLIR snyggt. Vi ska köpa ny digitalkamera imorgon, då kan jag fota hela härligheten om du vill!

Har du beställt nu?
    *ska ut och plantera penseer och påsliljor och krokusar i låddorna nu*

• milimina

nja, vi bor oxå i brf men de har en del synpunkter på just utsidan av huset... (det är rätt nybyggt och de vill ha samma färg på markiser, persienner osv) därför känns det bäst att fråga först så det inte blir gnäll i efterhand.. vi är dessutom rätt nyinflyttade. har iaf beställt ett prov som vi kan visa upp o då kanske det går bra!

vår balkong är helt i metall så det blir nog till att fästa mellan golv o tak på insidan.. man kanske kan dra runt räcket på nåt vis, så de kan sitta där? tål att tänkas på...

jag vill ha sommar NU!

• Tingilya

Hej hej ! Nätet, kan man ha det även om man har en markis? Dum fråga kanske...

• Majsan70

Hej!

Vi var o kollade på nätet hos gubben som säljer. Men vi ratade faktiskt det då det är lätt för katten att trassla in sig i nätet. Det är ju lix "löst" eller vad jag skall säga.

Vår stolliga katt skulle säkert fastna i det...så tyvärr får vi nu leta vidare...

• Popflickan

Hej! Såg nu att fler hade frågor om nätet! Kul!

Sandra82: Det går säkert, det beror ju på hur man spänner upp det.

Majsan70. Nätet är ju inte "löst" (eller sladdrigt liksom) när det är uppspänt! Då är det väldigt stadigt och stabilt, och det går inte att trassla in sig i det.
    Idag sa maken att en av våra katter hade klättrat högst upp på det utan problem. Men han kom inte ut för det för det går ju till nästa balkong! Han fick gå ut vanliga vägen istället!

Milimina, har ert prov kommit ännu?

• milimina

japp, vi har fått det och jag ska beställa idag!

tyckte det verkade suveränt! och det ska bli skönt att äntligen kunna använda balkongen i finvädret, utan att få hjärtstillestånd så fort nån av katterna är därute... vi var dock tvungna att välja nätet med 3cm-rutorna, eftersom lilla fröken faktiskt är så liten att hon kunde klämma sej igenom de stora!

upptäckte dessutom i helgen att det nog inte bli alltför svårt att spänna upp det, för vi har en list som går runt hela balkongen som passar perfekt att haka fast i!

• Popflickan

Haha, va kul! Lycka till! Det blir kanonbra ska du se! Jättebra för klängerväxter också! Hoppas jag, jag tänkte sätta lite luktärter i balkonglådorna i sommar, får se om de vill klänga på nätet!

• lp5122
    Popflickan skrev 2004-03-20 21:54:12 följande:
    Hej!

För er med katter och balkong (som vi!) kan jag rekommendera ett superbra kattnät! (det syns på min bild bakom Pyret!). Mjukt starkt och snyggt till skillnad från många andra!

Ring H.H Kristensen AB i Gbg på nr 031-42 18 45 för gratisprov.
    Hittade dem via en annons i Kattliv!
    Finns även hos www.villaprodukter.se
Svar på tråden Kattnät!