Inlägg från: Popflickan |Visa alla inlägg
  • Popflickan

Kattnät!

Hej!

För er med katter och balkong (som vi!) kan jag rekommendera ett superbra kattnät! (det syns på min bild bakom Pyret!). Mjukt starkt och snyggt till skillnad från många andra!

Ring H.H Kristensen AB i Gbg på nr 031-42 18 45 för gratisprov.
    Hittade dem via en annons i Kattliv!

• Svar på tråden Kattnät!
  • Popflickan

Hej igen, jag puffar en gång till för kattnätet! Kanske någon missade det sist...

• Popflickan

Jajamän, det är väldigt starkt! En av våra katter får spel ibland och klänger på nätet, men det har han inget för!

• Popflickan

Hihihi!! Va kul! Jajamän, det är Pyret (och Simon) som är på de bilderna. Både kom till oss via Djurfrämjandet!

Nätet är snyggt tycker jag, det är ju nåt slags garntråd, hönsnät är ju i metall. Det är mörkt grönt, men bleks av solen.

Nätet finns i två storlekar, antingen med rutor på (om jag minns rätt) 2,5 cm och det som vi har som är på 5 cm. Det är lätt att spänna upp på balkongen med lite krokar här och var.

Kort sagt: Garanterat snyggare och bättre än hönsnät!

• Popflickan

Milimina!
    Vi har fäst med krokar i balkongen ovanför, samt med mindre krokar i balkongplankorna på utsidan om räcket, så att katterna kan klättra där, och jag kan ha mina älskade balkonglådor på insidan!

Vi sa inte ens något till föreningen, men vi bor i bostadsrätt, det är väl skillnad kanske om man bor i hyreslägenhet...?

Jag lovar, det BLIR snyggt. Vi ska köpa ny digitalkamera imorgon, då kan jag fota hela härligheten om du vill!

Har du beställt nu?
    *ska ut och plantera penseer och påsliljor och krokusar i låddorna nu*

• Popflickan

Hej! Såg nu att fler hade frågor om nätet! Kul!

Sandra82: Det går säkert, det beror ju på hur man spänner upp det.

Majsan70. Nätet är ju inte "löst" (eller sladdrigt liksom) när det är uppspänt! Då är det väldigt stadigt och stabilt, och det går inte att trassla in sig i det.
    Idag sa maken att en av våra katter hade klättrat högst upp på det utan problem. Men han kom inte ut för det för det går ju till nästa balkong! Han fick gå ut vanliga vägen istället!

Milimina, har ert prov kommit ännu?

• Popflickan

Haha, va kul! Lycka till! Det blir kanonbra ska du se! Jättebra för klängerväxter också! Hoppas jag, jag tänkte sätta lite luktärter i balkonglådorna i sommar, får se om de vill klänga på nätet!

Svar på tråden Kattnät!