• TUVA77

Svetlanas Fanclub

Camile,
    Låter jättekonstigt det där. Jag skämts om min hund gjorde så att ett barn blev rädd. Det är nog ofta så att endel hundägare med "svaga" hundar försvarar/förnekar problemet. Den Golden retrivern som bet Cotten är inte helt frisk i huvudet. Han visar tänder och ser ut som ett monster så fort det kommer en annan hanhund. Så fort han får mööjlighet så kommer han ju bita ihjäl en hanhund. Likförbannat ser vi hunden i området dagligen ...

Jo,
    Så sött ...

Bimsan,
    Tråkigt med magsjuka.

Här tar vi det lugnt. Har haft feber, ont i brösten och lederna igen. Klara är duktig storasyster och brukar ge Elvira nappen och vagga vaggan. Vilket jag trodde hon gjorde igår när jag fixade håret. Elvira skrek högre och högre. Jag gick in och Klara gav henne inte nappen. Hon höll handen på hennes lilla mun för att hon inte skulle skrika så högt.

• TUVA77

Jo

Efter ha pratat med amningshjälpen så ska jag hänga på tråden till amningsmottagningen i morgon kl 7:30. Jag har kanske fått bröstböld!!! Låter som något man fick för 100 år sedan. Jag har ju haft mycket mjölkstockningskänningar, men aldrig blivit jättedåligt. I förregår var det stopp i mitt högra bröst(det bröstet med mest mjölk). Nu har Elvira legat vid det bröstet hela helgen och det kommer lite grann. Men jag har en knöl på 7x7 cm som inte försvinner ... Är inte sjuk och det är mjukt runtomkring så jag ska bara fortsätta som jag har gjort fram tills jag har ringt amningsmottagningen. Jag har hela tiden sagt att jag har för mycket mjölk och nu behöver jag hjälp med att först få bort den där knölen och sen minska mjölkproduktionen. Mina stackars bröst har verkligen fått mycket stryk den här gången ... Någon av er som har haft bröstböld?

Gott nytt år!

• TUVA77

Camile,
    Har försökt pumpa, massera, bada i tre dygn. Har fått igång delar av bröstet, men tyvärr är det en jätteklump på ovansidan. Sitter med vetekudde samtidigt som jag förbereder mig mentalt på narkos, tömning och dränering. Jag är inte jätterädd ännu ... Beror kanske på att jag redan "vet" att det är en böld . Ibland behandlar man med antibiotika ... Jag vet faktiskt inte hur jag hade kunnat undvika det här.

• TUVA77

Ja, de funderar mycket över hur världen hänger ihop nu. Varför, varför, varför, varför..... ungefär tvåtusen gånger om dagen. Men man får ju så många roliga stunder när de kläcker ur sig sina funderingar.
    [/citat]
    Hi hi. Klara har börjat gå undan och prata tyst för sig själv. Många s k kompisar ...

Jag fick läkartid på Mölndals förlossning i dag. Två läkare tittade på mitt bröst. Min knöl är inte vätskefull, så det finns inget att tömma ut. Jag har troligtvis början på böld och en rejäl mjölkstockning. Fick hjälp att försöka tömma bröstet(man känner sig som en ko när en sköterska står med pumpen samtidigt som hon masserar). Sen blev det pencillin och en ny läkartid på fredag. Om inte knölen har blivit mindre vill de ev sticka hål på den ändå ... Jag ska fortsätta att amma mycket, massera osv. Jag känner mig inte sjuk, men har liksom hela tiden haft ont i lederna pga för mycket mjölk + att amma jämnt gör mig nedstämd + att jag får minnesluckor ... Klara var så lätt att amma för hon åt, gapade när strålen kom och låg över sin viktkurva. Elvira snuttar, sätter i halsen när strålen kommer, mikrosover mitt i och det skiljer ett kg på henne och Klara(Elvira följer sin egna lilla kurva och jag är inte orolig för det).

• TUVA77

Pejo .
    Vi som inte skyddar oss alls förtillfället. Avbrutet eller var det inte någon som hade ett bra ord för det? Jag helammar och inbillar mig att jag inte kan bli gravid nu ...

Mina bröst är nästan ok nu. Pencillinet tar lite hårt på lillans mage, men snart är kuren över. Är ännu mer rädd om mina bröst nu. Köpte en amnings-BH för 400 spänn i dag . Fick lite proffshjälp och den förra jag hade köpt var storlek 80C(köpte den under graviditen och har in haft lust att shoppa underkläder). Helt fel och BH-proffset nästan skällde på mig. Hi hi min nya har storlek 70D. Hade aldrig någonsin trott att jag skulle bli rekommenderad D kupa. Nog för att mitt ena bröst är så mycket större än det andra och man måste ju gå efter det största .

London. Åh jag vill shoppa!!!

Foff. Beklagar sorgen.

Kramar

• TUVA77

Vero,
    Mejram kunde inte skrivit det bättre. Hoppas att ni i efterhand ser det som en bra erfarenhet. Ta hand om dig.

• TUVA77

J*vla surt mumu. Hoppas det löser sig till det bästa!!!

Jobbigt Pejo. Har skrivit ner i min dagbok hur jag mådde när jag väntade Klara. Det var flera dagar som jag inte lyckades komma till jobbet förän kl 11.

Vi har haft en spontan weekendresa. Trots att lilltoans inredning är utspridd i trädgården + att köket ska börja rivas nästkommande helg. Vi har varit på badhotellet i Fredrikshavn. Klara och Mikael har badat hela dagarna, jag har myst med Elvira och slukat inredningstidningar. Vi har ätit på barnvagnsvänliga restauranger och vi har lyckats äta lunch(hittade ett favoställe på fredagen) tre-rätters både fredag och lördag(scandichotellet + Mexican). Salsan satte fart på Elviras mage, men hon har varit glad ändå . Vi har sovit och så skönt att känna sig utvilad ...

• TUVA77

I morgon åker spiralen in. Usch och fy vad jag tyckte det gjorde ont förra gången .

• TUVA77

Fel smilegubbe - ska vara .

Har lagt in två nya bilder i mitt galleri. Mina fina flickor och lilla jag.

F*n säg till mig att jag inte ska gå ner mer i vikt nu och säg gärna till om en vecka igen. Jag har förmågan att gå ner och visst får man en kick av det ...

• TUVA77

Tog bort den där hemska bilden igen. Jag som försökt nå min startvikt och fick en chock när jag fick se den där taniga och bleka tjejen.

Vi missade Dubbat. Hade planerat att se det. Då har vi något att se fram emot nästa vecka

Svar på tråden Svetlanas Fanclub