Svetlanas Fanclub
Bimsan,
Vilken mardröm. Vet hur det känns att bli påtrackad saker(min farmor i Norge) och sen "spelar" hon så att man ska få dåligt samvete.
Bimsan,
Vilken mardröm. Vet hur det känns att bli påtrackad saker(min farmor i Norge) och sen "spelar" hon så att man ska få dåligt samvete.
Hemma igen och nu är det inte mycket till kök, hall och lilltoa hemma. Jag och barnen bor hos mamma fredag-måndag medans maken arbetar flitit här hemma. I går hade vi t o m snö och sol i Ulricehamn så Klara och jag åkte både skidor och pulka. Efter det var vi på bio och såg Lilla spöket laban. Mamma passar gärna Myran så Klara och jag får lite egentid.
Appropå Blocket. Sålde Elviras storlek 50 kläder till en gammal klasskompis i går. Vi bor inte ens i samma stad och det blev ett lustigt sammanträffande .
Krya på er alla barn. Låter jobbigt Pejo. Konstigt att man glömmer hur jobbigt det är att vara gravid.
Vero,
Jobbigt för er - Kramar. Hoppas prognoserna är bra.
Kramar.
Jag gillar också på spåret. Just nu tittar vi på fåret shaun. I like
Ja hur får vi annars dagarna att gå??? Jag blundar när vi befinner oss i nedervåningen(saknar både tak, golv och tapeter - just det köket levereras den 6/3 och Elviras dop är den 8:e(internationella kvinnodagen). Jag följer som vanligt slaviskt börsen och har köpt ett träningskort på sats. Känner mig mycket starkare + att vi kommer hemifrån. I morgon ska jag till Ikea och Klara älskar "Småland". Jag gillar att gå runt därinne och kika med mätt och nöjd bebis i vagnen. Sen äter vi lite och under den tiden har Mikael hunnit göra lite av varje här hemma. Ikea har fått in endela sköna tyger + att jag ska köpa nytt spjälskydd till spjälsängen. Dags att byta från vagga till spjälsäng ...
Mikael är ute på välförtjänad grabbkväll, Elvira sover sött, Klara ska snart nattas, sen ska Elvira ammas och efter det ska jag se på "på spåret" med ett halvt glas rött. Amningen fungerar bra och hon har hitills bara fått min bröstmjölk(förutoma a-vitamin och Sempers magdroppar som jag rekomenderar istället för minifom). Om några veckor är det dags att börja med smakportioner. Hur länge jag ska amma den här gången har jag ingen aning om. Mitt mål med Klara var 3 månader men det blev 10 månader. Nu vaknade bebisen och jag ska sluta "tjöta!"
Trevlig helg!!! Kramisar.
Appropå bebis/barnkäder så tycker jag att Lindex hade fått in endel fint halvretro. Mycket blandade färger(gult,rosa, orange, brunt) + att Klara som älskar klänningar med hjärtan/djurmotiv/blommor osv. Bra kläder för att slippa konflikter(+slippa för mycket glitter) på morgonen.
Jag är så glad att jag har er - kramar till er alla.
Härligt med en sådan nyhet från dig - har saknat dig ...
Grattis till milla och fru H också ...
Själv börjar jag ha koll på börsrallyt och kört lite "säkra" affärer den här veckan. Nu går börsen uppåt och jag håller igen eftersom jag väntar på nästa nedgång. Nu har jag aktier i ett oljebolag som känns lite halvblä. Här försöker man tänka miljövänligt, köper ekologisk mjölk, kaffe och kravmärkta bananer. Sen försöker jag tjäna pengar på rysk olja. Sover lite dåligt pga av detta. Men när man tänker på det hela så är väl inte svenska volvo heller så etiskt(köpte volvoaktier för 81kr i måndags och sålde för 86kr i tisdags ). Nej börsmäklare är inget för mig om jag ska kunna sova om nätterna.
Fru H skrev 2008-02-26 13:48:51 följande:
Elvira har redan fyra månader. Hon har hitills fått banangröt, potatispuré och palsternackapuré. Hon grinar när maten är slut så hon är verkligen mogen för smakisar.
I går, idag och i morgon har/är jag på löneavtalskurs(teknikföretagem) mellan kl 8-17. Mamma är här med barnen, jag har pumpat ut och pumpar för fullt på rastern och har ammat hela natten. Är helt slut men samtidigt är det intressant ... Nä nu måste jag återgå till min familj.
Börsen ... ja den har ju haft en positiv trend. Funderar på säljläge och "kanske" köpa igen ... Mina oljeaktier sålde jag av nu strax före bokslutet, men har fortfarande en börsbost. Fler än jag som följer West siberian Resources? Bolagstämma i början av mars och om kursen går ner mycket mer nu så borde det vara köpläge igen ... Ingen utdelning men mycket annat!!!
Krya på er!!
Fru H skrev 2008-02-27 20:32:04 följande:
Min stackars kompis hade BF 13/2 och fortfarande ingen bebis i morse. Hon hade så bra värden i fredags och skulle på kontroll på morgonen i dag igen ... Första barnet och hon var lätt förtvivlad nu.
Bimsan;
Häftigt!
Låter bra Vero. Vilken ung mamma du har.
Min mamma är inte så jättemycket äldre men ganska gammal till sinnet. Snart kommer hon hit eftersom vi har barndop i morgon. Jag ville ju döpa Elvira på internationella kvinnodagen och i morgon kl 12 ska hon få vatten på huvudet. Klaras bunad(norsk folkdräkt) är klar, Mikael har ny slips, jag har ny klänning, nya skor och har klippt modern lugg(tyvärr fick jag inte tid för färgning). Vi ska nog lyckas få minstingen döpt. Klara döptes i norska sjömanskyrkan och vi hade ungefär 50 gäster. Elvira döps i Torslanda kyrka + att vi nu inte har kök. Det blir lunch för mor/farföräldrar, faster, farbror, kusin, moster, morbror(min systers sambo som har varit med och skrivit Elviras sång). Vi blir totalt 12 personer och vi kommer ha lunchen hos Mikaels föräldrar. Jag har förberett baconlindad kycklingfilé och kokat potatis till potatissallad. Ska steka kycklingen hos Mikaels föräldrar i kväll och salladen gör jag klart i morgon bitti. Har bakad frallor som sitter ihop sedan länge tillbaka. Har köpt cheddar, L chardonnay, ramlösa med päron+citronmeliss(min nya favorit) och påskmust. Rosa prinsesstårta är beställd och den hämtar svärfar i morgon. Nu måste jag fortsätt greja ...
Lilla Elviras sång som moster och morbror har skrivit till henne. Min syster kommer sjunga och spela den engelska versionen i morgon.
Vintern tar slut, våren blir ljus
snö på snödroppar blänker
solen slår ut världen är yr
orkar nog än några år
Du kom en höst när stormen röt
en kall och regnig oktober
kom mitt i slitet och slasket
som ännu en vår
Ref:
Så låt henne komma
som ännu en vår
och ett litet hjärta som slår
snart klättrar löv på buskar och träd
gräset så grönt så det lyser
din första sommar på jorden
sen; dina första steg
då tultar du runt, trillar ibland
och vill va som din syster
din syster som står upp för dig
tills du står på egna ben
ref
men än är du här och ännu en stund
får vi hålla om dig
trösta när du är ledsen
vyssja när du är trött
än är du vår, än några år
får vi rå om dig
och smyga fram till sängen
när du somnat sött
ref
engelsk version
Winter is gone, springs comi´n ´round
the snow on snowdrops are glistnig
birds in the sky, the world´s in daze
still got a few years to bring
You came here one fall when storms tore the land
a cold and rainy october
came amidst toil and mud
as anotrher spring
Ref:
So just, just let her in
as another spring
and her little heart that sets our hearts in spin
Soon tiny leaves shall climb the trees
soon the grass will turn greener
your first summer on earth
then your first tumbling steps
You´ll toodle and fall but you´ll get up again
you´ll want to be like your sister
your sister who´ll stand upp for you
until you can stand on your own
ref:
Though still for a while and still for some time
we´ll be able to hold you
hush you when you´re tired
comfort yyou when you´re sad
still a few years you´re our little girl
and we´ll take care of you
and tip-toe from your room
as you´re sleeping in your bed
ref:
the
Pejo,
Vi försöker komma iväg söderut den helgen. Mikael vet inte så mycket om FL så det här kan bli ganska spännande