Svetlanas Fanclub

Ikväll har jag ägnat mig åt att göra en jätterolig tävling med bitar av filmaffischer, som sambon ska ha på sin fest på lördag. Han tänkte göra en själv, men snäll som jag är så erbjöd jag mig att fixa den, så han också kan vara med och tävla. De ska ha nån form av mångkamp med tävlingar, pokerturneringar och säkert en hel del Wii-spelande. Jag är husförvisad tillsammans med barnen och ska sova hos min mamma och pappa.
Det går bra med nappen nu. Den är inte glömd och fortfarande saknad, men det gör inte så hjärtskärande ont längre. Ingen gråt. Svärmor undrade om det hade gått bra och när jag berättade att han var ledsen och saknade den så tog hon för givet att han hade fått den tillbaka... Men hallå!? När ska man ta bort nappen då? Man kan ju inte ge tillbaka den för minsta tår, den har ju liksom tomten nu... Och det kommer knappast att komma ett bättre tillfälle längre fram, så det är ju bara att köra. Det blir inte lättare att ta bort den senare.
Fattiga är vi. Våra bilar kostar multum just nu. Pyspunka på två däck på storbilen under julhelgen gjorde att vi var tvungen att byta ut däcken helt idag. Och imorgon ska vi hämta lilla bilen på verkstaden. Blä för såna utgifter, det är ju inte lika njutningsfyllt som shopping... Sextusen extra har bilskruttarna kostat oss den här månaden... Tänk allt kul man kan göra för sextusen... *mutter*

Imorgon ska vi, förutom att hämta bilen, lämna lillan hos mamma och pappa och gå på bio med Abbe. Lilla spöket Laban blir det.
Annars leker vi mest med julklapparna nu. Hela familjen. Jag och sambon leker med det nya beroendeframkallande Super Mario-spelet. Abbe leker med Millas julklappar och Milla leker med allt som Abbe precis leker med. Och stoppar allt i munnen.