• Fru H

Svetlanas Fanclub

Oj, hoppsan.. så ringde läraren jag ska vicka för flera dagar nu i januari inför hennes barnledighet och undrade om jag var utbildad lärare, och om jag kunde tänka mig att ta klassen, om det blev aktuellt (ingen övertalig eller någon annan var påtänkt redan) På favvoskolan. Vik från februari tills i juni. Ehhh.. varför skulle jag vara intresserad av det?

Fast ärligt, det är en lönefråga också. Jag jobbar inte heltid för skitlönen till timpenning jag har nu. Och dessutom.. vill jag jobba heltid? Med en sexa? Hmm.. nu fick jag något att fundera över..

Stackars lilla Alexander, vilka egocentriska föräldrar han har! Ta med honom på vuxentillställning, så han lär sig om umgängesliv. Kanske har han lite tråkigt en stund. Eller så finns det andra barn där att röja runt med. Spelar ingen roll, mamma och pappa Bimsan borde verkligen tänka om.

Ett motto att spara som favorit: Upplev så lite som möjligt!

Men Milla, vad stor hon har blivit!

Pejo, jag förstår precis vad du menar! Om att det är förhållandet du värnar när du tvekar. Jag vill inte låta negggig nu, men jag tycker du det är bra att du ser fler aspekter än den rosaskimrande och är realist. Fast jag som inte tror på ödet över huvud taget börjar nu ändå fundera på om det inte är meningen med ett barn till i er familj trots allt

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Fru H

Många kramar till alla i tråden som behöver! 

• Fru H

Mumu, inte behöva vara överens med facket, nej förvisso inte, men varför ta en strid med facket man kanske inte behöver?

Ja, du och jag pratade om det här på msn i går och jag förstår fortfarande inte varför de gör detta först och ordnar med pensionsavgångar sen. Bara det är ett mysterium.

Jag har nu gjort vad jag kan i fråga om tjänsten som ev blir ledig att få som långvik. Jag jobbade i klassen idag och passade på att pratat med lärare runt klassen och rektorn också. Fast jag är inte beredd att ta den tjänsten hur som helst, på vilka villkor som helst. Familjen går först. Däremot lättade det massor när maken sa idag (som själv är mitt i en rekryteringsprocess ppå sitt jobb) att nu är det min tur, jag ska ta ett jobb där om jag blir erbjuden, och fungerar inte det med det han har på gång så backar han där. Det är min tur nu. I just lööööv him! Så nu ska rektor och jag sätta oss och prata vid tillfälle, om ingen annan blir aktuell som ligger före mig i "turordningen".

I kväll är det Let´s Dance. Tjohoooo! Äntligen fredag!

• Fru H

Hmpf.. jag skrev till er igår, men så "hjälpte" Liv till lite och swosch så var det borta, och sen tog den stulna datortiden slut. Men, ny dag, ny chans!

Många kramar Foff! Det är mycket att hantera nu på en gång för dig och den där kollegan hade ju definitivt kunnat stanna upp och tänka innan hon attackerade dig.. Ös på du! 

Vad var det jag skrev igår då? Jo, att Postafentabletter kan man exprimentera lite med, för det kan räcka med en halv för att få effekt och har man tur slipper man en del av tröttheten också då (bieffekten menar jag, den naturliga gravidtröttheten får man dras med ändå )

Nä, nu är Liv här igen.. Over and out!

• Fru H

Trött... men det är självförvållat. Har inte lagt mig i tid sista dagarna och idag har jag dessutom lämnat blod, och det hjälper ju inte precis. Men var glad jag är ändå, och nöjd, att jag efter år av planerande äntligen gav mig iväg och blev blodgivare till slut

I kväll väntar sängen, dr Phil (va, har han börjat utan mig?!) och Age of Love. Det sistnämnda är en helkass datingsåpa på femman och helt perfekt att somna till Jag fattar inte vad som drar, men titta, det vill jag.

Bimsan, hoppas det vänder snart och lägenheten blir såld!  

• Fru H

Bimsan, vad härligt med lite flyt, äntligen! Grattis till försäljningen! Var budet ni fick ok?

Här har vi svägerska och svåger på besök, de ska vara barnvakter i morgon när jag och maken åker på dagspa till ett ställe i närheten av Vadstena. Tjohooo! Fast nu läste jag i tidnigen om att det varnas för storm i morgon, så vi får väl se hur det blir.. Hoppas vi kan åka!! Prognoser kan ju ändras.

Jag kan konstatera att min son numera är HELT blöjfri Han har valt bort blöja på natten också och hittills går det kanon Olyckor lär hända, det inser vi, men vi räknar nog honom som helt torr nu ändå. Vad fort det gick.. Från blöjbarn på heltid till helt blöjfri på några veckor. Det hade vi nog inte väntat oss.

Jobbet, nu jobbar även rektor på skolan på att det blir jag som ska få grav-viket. Jag hoppas det gå i lås, jag vill verkligen ha det.

Nu ska jag titta in på Tuvas små, sen lägga Liv och sen - Let´s dance!

Härligt med fredag

• Fru H

Stora ögon av silikonlinser Och Mumu, såklart, Abbe lär släppa blöjan innan han börjar skolan, det kan vi nog räkna kallt med.. Jag inser mer och mer att detta med att sluta med blöja handlar lika mycket om motivation och mognad som någonting annat. Hade inte Simon varit så mottaglig nu hade det inte gått så snabbt och lätt som det gjort (och du Mumu, vet ju hur motsträvig han varit innan)

Idag har vi spaaat hela dagen på Starby Kungsgård i Vadstena Det var avkopplande, åtminstone när vi väl hade trotsat stormen och kommit fram (dumt av oss att åka egentligen, jag kan inte precis påstå att det var mycket trafik ute) Nu har vi plaskat i bubbelpool, massagepool och fått kurbad och umgåtts lite på tu man hand bara vi, så bra man nu kan överrösta dånandet i en bubbelpool

• Fru H

Och så Mumu, för tredje gången, vilka goda nyheter! Det börjar åtminstone låta vettigt och aningens hoppfullt nu!

• Fru H

Vero.. att du orkar! Jag fattar inte hur. Men jag applåderar dig

Å snälla, går det inte att hitta den där länken ni pratar om, eller tipsa mig om hur jag kan hitta den? Nu är jag verkligen nyfiken på att läsa själv

Man ska inte hoppa över mellanmål. Man blir galet hungrig innan middagen och blodsockret rasar ner i tårna. Då kan det bli så att ens barn får titta på Byggare Bob bara för att man helt enkelt inte orkar koncentrera sig på matlagning och handskas med dem samtidigt (och mina två är en handfull numera..) Och så äter man alldeles för mycket middag och blir proppmätt istället. Så nu vet ni det. Glöm inte bort att äta mellanmål!

Vilken trööökig klass jag varit i den här veckan.. Skittråkiga killar som nöter och nöter med sitt dåliga beteende. Tills slut idag gav jag upp. De hade eget arbete på schemat sista timmen och jag gav katten i att ens prata med klassen om ingen frågade mig något. Några gjorde något, andra satt bara av tiden. Men kors i taket, det blev lugnt I morgon är min strategi att konsekvent igonera allt dåligt beteende och bara koncentrera mig på alla som gör rätt. Vi får se om det fungerar. Själv är jag bara glad att det är mins sista dag där i morgon.

• Fru H

Gammal tanta kan Pejo vara alldeles för sig själv

GRATTIS foff! Så du hade förbättrat "attityden" eller vad det nu var?

Svar på tråden Svetlanas Fanclub