• Fru H

Svetlanas Fanclub

Bimsan, fy vad trist! Ja, går den som en elefant, låter som en elefant och ser ut som en elefant, så är det antagligen en elefant.. Men man hoppas ju så! Samma sak hände oss när vi skulle sälja i Sthlm och det blev svettigt ett tag.. Inte kul när man har tidspress, för tiden kostar ju verkligen pengar i det läget. Vad som gjorde mig mest arg då är hur i helskotta någon kan vara så korkad (?) att man på allvar tror att an brf kommer att godkänna en som medlem med en massa betalningsanmärkningar. Varför chansa, liksom? Tja, alla vill väl ha ett schysst ställe att bo på..

Hoppas det löser sig så fort det bara går med ny köpare!

Pejo, krya-på-sig hälsningar till sjuka lillebror! Tredagarsfeber kanske? Det kan man ha i fem-sex dagar lärde jag mig med Simon. Konstigt att det kallas tredagarsfeber då.

På FK sa de att när jag begär ersättning för den dagen jag kom ihåg att anmäla, skulle jag skriva på övrigt att jag var hemma dagen innan också, men glömde anmäla då. Det ska väl inte vara omöjligt att lösa, jag kan väl inte vara den första i världshistorien som har fullt upp med barn hela dagen och glömmer, liksom..

Tittar man ut här nu verkar det otroligt att vi var ute och åkte pulka på förmiddagen. Av snön finns inte längre ett spår.

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Fru H

Pejo, vilket kräkparty.. Bläää Stackars liten

Bimsa, då hoppas vi att de godkänner killen ändå, då! Er brf är i så fall "snällare" än vår, för min för vår köpare godkändes inte trots att hon hade en som skulle gå i borgen för henne (och som inte hade några ekonomiska problem alls).

Mumu, barnvakt=romantik Ja, visst blir man effektiv som småbarnsförälder, på många sätt?

Söndag kväll och mindre än ett dygn till maken kommer hem igen. Jag har haft sällskap till alldeles nyss (Simon har förresten inte somnat än) för när jag skulle natta Liv efter lunchen somnade Simon i min säng och då lät jag det vara så och passade på att sova ett par timmar jag också. Välbehövligt, som balsam för kroppen var det, kan jag lova Men, som sagt, då får man räkna med att ha sällskap en bra bit in på kvällen också.

Tapeter, vad kul! Kanske vi skulle fundera på, det är fortfarande kräks kvar på den i barnrummet efter Simons kaskadspya före jul. Den torkade in där bakom sängen innan vi upptäckte den och det är fläckar kvar nu som inte gick att få bort. Fräscht, eller hur

• Fru H
    Mumu, precis, ni var alltså EXTRA romantiska, (både i kvalitet och kvantitet alltså, att döma av det du skrev "Gud så mycket man hinner på kort tid när barnen inte är hemma" Förlåt, jag har tråkig jag-är-alldeles-för-trött-och-borde-gå-och-lägga-mig-humor-nu )

Så, Abbe känner inte dansparen i Let´s dance? Undrar om detta är ett universellt 3½-ringsupptäckande av världen.. Simon frågar mig när vi är på stan vad den ena och den andra heter och när jag säger att jag inte vet det eftersom jag inte känner dem, tycker han det är ganska konstigt att jag inte vet.
  • Fru H

Nya bilder under mappen familjen h, förresten. Bland annat en familjebild som vi fick kämpa bra länge med att få till.. Ett barn ville inte vara med och ett annat har kroniska myror i rumpan. Konstigt att de båda ser så lugna ut på bilden

• Fru H

Jag tror helt enkelt man kan ha för mycket tid, för mycket möjlig städtid åtminstone. Vi har aldrig haft det så städat som efter att vi fick barn, och jag tror det är för att vi verkligen tar tag i det när vi har chansen, annars gror hemmet igen på nolltid och det mår vi båda så dåligt av.

Herrejisses vilken förmiddag, har varit till doktorn först med ena barnet och sen det andra, i två omgångar.. (har bloggat om varför) Sen hem och slänga i Liv lite lunch och försöka söva henne fort så hon skulle få åtminstone en timmes sömn innan första inskolningstillfället på nya dagiset. Nu pustar jag vid datorn, men snart bär det av igen.

• Fru H

Vad roligt det låter Bimsan! Och skönt att kunna hänge sig åt flytten och lägga jobbet åt sidan så länge.

Idag är jag hemma och föräldraledig, i morgon också, och ensam hemma! Vi har kommit dit i inskolningen att vi bara är med en liten stund, och sen blev det plötsligt en massa tid hemma utan barn..?! Vad gör man då, liksom? Maken är ledig och när han kommer hem snart ska vi ge oss ut i spåret och springa, för vi har förfallit här känns det som.. nja, kanske lite att överdriva, men det är dags att komma igång och träna igen.

Sen tänker även jag, apropå Bimsan och hennes inredningsiver, ge mig iväg för att leta nya gardiner och kanske en ny grön växt till sovrumsfönstret, för en av dem som står där kan nog betraktas som kliniskt död vid det här laget.

Pejo, har penicillinet hjälpt? Hoppas!

• Fru H

Pejo, sorry.. jag läser som en kratta Vad skönt att den gått tillbaka av sig själv, istället!

• Fru H

*räcker upp handen*

Jag skulle aldrig använda TV:n som barnvakt. Sen fick jag själv barn. Nu är Byggare Bob lika mycket min kompis som barnens, fast på ett annat sätt. Ibland måste man bara få saker gjort, eller dra ner deras tempo (mina barn älskar att springa och jaga varandra och gallskrika av förtjusning samtidigt, det tär på föräldrars stackars öron)

Många, många kramar till hela familjen Vero Jobbiga besked, och så dubbelt av dem..

Foff, darling, vad roligt att se dig! Grattis till lönehöjning

Linnea och Mumu, krya på er!

Jag har gjort värsta bästa grejen. Jag har klätt om stolarna i köket (som var superäckliga efter mindre än ett år sen den senaste omklädningen och trots ihärdiga försök till rengöring) och den här gången gjort det med vaxduk. Inte sån där blank utan den där nya sorten som känns mer som tyg. Ingen har blivit svettig i rumpan än och när Liv spillde gröt på en av stolarna i morse gick det att torka bort, lätt som en plätt, utan ett spår! Mirakel! Tänk, vad konstiga grejer man blir glad av nuförtiden.. men jag har verklgen lidit av våra äckliga stolar.

Apropå Liv, så går inskolningen kanon. Idag, den femte dagen, vinkade hon åt mig, sa hej då och gav mig några slängpussar innan hon tvärt vände på klacken och sprang efter Simon in i stora lekrummet, när jag lämnade. Nemas problemas. Inte oväntat visserligen, hon gick ju från ett dagis direkt till ett annat, så dagisbarn var hon ju redan. Men skönt ändå.

I natt fick en av mina vänninor sin tredje dotter, och alldeles nyligen berättade en annan att hon och hennes man skrivit under sina skilsmässopapper och skickat in dem. Det känns konstigt, vi gifte oss alla undefär samdigt och har startat familjer ungefär samtidigt, men bara för att vi började "på samma ställe" vandrar vi uppenbarligen inte på samma vägar i livet. Men det är väl så det är.

• Fru H

Meandi, ja för en gångs skull fanns det flera grejer där jag gillade, färgerna är helt klockrent i min smak! Fräscha. Men jag säger som mejram, jag är mycket tveksam till att betala så mycket för barnkläder, även om kvalitén är bra. Fast kanske något plagg, så småningom. Fast man lär väl hänga på om man ska hinna med. Känner mig inte så värst intresserad av att boka en visning men man kanske kan ropa hit Marajjah och ordna det den vägen, möjligtvis

I min rabatt har det börjat sticka upp grejer, som jag tydligen planterade i höstas. Vad kul, för det hade jag glömt, och jag minns fortfarande inte vad det kan vara

• Fru H

"Hallåååå där ute jag är vild i skild, sommartider hej hej, sommartider, läppar och läppar.."

Min son sångfågeln har blandad repertoar idag

Maken skulle åka på 25-årsfest hos sin syster i Örebro, men bilen pajade fem mil hemifrån så han vände om. Avgassystemet håller på att fall i hop, inget oväntat, tvärtom har vi varit beredda på det länge. Tja, jag klagar inte, för då kanske jag får sällskap till Melodifestivalen ikväll

Hoppas ni får en trevlig kväll, alla

Svar på tråden Svetlanas Fanclub