• bnm

För oss med barn som inte sover!!!

Hej alla,
    Här är en till med samma problem. Har en son på 20 mån som alltid, mer eller mindre har krånglat med sömnen. Det var ok några månader i höstas men nu har allt gått helt åt skogen. Han har alltid somnat själv i spjälsäng i vårt rum, lungn, glad. Vinkat god natt och så, sen har han som bäst sovit till 5 och då kommit upp till oss och sovit vidare nån timme. SOM BÄST, alltså, och det är helt ok tycker jag. En kväll vände det plötsligt med läggningen, helt utan tydlig orsak. Han ville inte ligga i sin säng, vi ska sitta med tills han somnar, han vaknar efter 1-2 timmar och vill till vår säng. Inga problem med det ifall det hade funkat men det GÖR INTE DET! Ingen sover. Han vrider, vänder, vispar runt, ska hålla på tutten, nyps, sparkar etc, etc. Att jag och pappan är trötta och uppgivna på morgonen har man liksom vant sig vid och kan ta men nu ser han så himla ynklig ut när han vaknar. Alldeles rödögd och mörk under ögonen och inte alls utvilad och glad. det blir man ledsen av att se. Vi måste göra någonting nu. Hade tänkta att vänta tills efter jul men det här funkar inte längre. Från och med inatt tar vi varannan natt och försöker få honom att stanna i sin säng. Vi får se hur det går. ... tips mottages gärna! Trötta kramar...

• bnm

det här eyeQ låter intressant! Vr köper man det? Är det för barn? Finns det några biverkningar/farligt?

• bnm

Jag har googlat och sökt om det här med omega 3 och det verkar som att det hjälp många med sömnproblem. Värt att prova. Ska köpa idag!

• bnm

MiaFia 80 - vår son började faktiskt sova bättre när han började på dagis. De första månaderna där gav de bästa sovnätterna någonsin i hans än ganska korta liv. Jag tror att han behövde all den stimulans som han får där + att han började sova kortare på dagen (från 2 h till 1). SEn har det ju brakat upp och ner med sömnen som jag skrivit tidigare men nu är vi på banan igen..... jag har sovit i eget rum i 3 nätter och pappa + barn i sovrummet(pappa i vår säng och barn i spjälsäng). Han har vänligt men bestämt fått sonen att somna om i sin egen säng ända fram till 5-6snåret då han kommit över till pappan och faktiskt sovit vidare till ca7. Inatt vaknade han bara en gång vid 23 och då tog det kanske en halvtimme att få honom att somna, men han var inte ledsen eller skrek utan ställde sig mest upp hela tiden. Sen sov han till 5 och sen till 7.30. Skönt! Köpte eskimo kids (omega 3) på hälsokosten igår. Ska börja idag.
    Applemum - styrkekramar till dig! Kämpa på nu med metoden. Jag hoppas /tror det löser sig för er snart!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!