För oss med barn som inte sover!!!
Hej alla!
Åh, vad glad jag blir över att ha snubblat över den här tråden!
Vi har en dotter som är 1 år och 7 månader och som ff inte sover på nätterna. Hon har aldrig tyckt om att sova... inte ens som liten nyfödd. Minns alla andra som sa att deras ungar sov hela dagarna och så fort man la dem i vagnarna.... så var det aldrig med min dotter! Hon avskydde vagnen så jag fick alltid bära henne plus att hon hade kolik vilket gjorde att jag fick bära henne ännu mer. Jobbigt! Funderade ju vad som var fel på min dotter eftersom alla andra ungar sov. Enligt bvc så har hon både nattskräck och ett mindre sömnbehov (vilka hon tydligen ärvt från mig... attans!). Känns ju inte lättare att inte få sova för det utan jag vill ju bara att någon ska ge mig ett facit på hur sjutton man ska få henne att sova! Vet ju att det inte riktigt funkar så men tålamodet är ju inte på topp längre efter att ha provat en massa metoder.
Så skönt att hitta er där det finns fler!
Är det några som har barn med sömnproblem som går på dagis?
Vår tjej ska börja dagis nu den nionde och jag hoppas att hon kommer bli så trött av det att hon sover bättre på nätterna... hur har det blivit för er?
Tiger1: Hmm, kanske ska prova att ge olja då..? Låter ju bra det där. Både bra för deras immunförsvar och sömnen! ![]()