Inlägg från: Miss Congeniality |Visa alla inlägg
  • Miss Congeniality

För oss med barn som inte sover!!!

Usch lider så med er! vet precis hur det är o på detta J*VLA FORUM får man bara skit i ansiktet om man ber om råd om sovmetoder.

Nu är min son nästan 20 månader o har sedan han blev 11-12 månader sovit från 19 till iaf 05 utan att vakna som oftast, nu sedan han fick nytt rum sover han från 19-19.30 till 07-07.30. Nyårs afton har ställt till det lite o nu vaknar han vid 06 igen men jag klagar inte.

Vill bara ge ett tips till er en sak som hjälpte oss enormt mkt . Ett våga be om hjälp så ni får sova lite även om det bra är 2 timmar det gör under att få sova lite.

Sedan nu i november så bytte vi rum för våran son så han fick vårat gammla sovrum som var lite större en det han hade. Det blev så att han säng fick stå precis innan för dörren i ett hörn längstbort ifrån fönstret där det både var mörkare o i ett annat väderstreck.

Jag tror INTE på det här med chi o sova åt rätt håll o gud vet allt. Men allt jag vet är ifrån den dagen då vi bytt rum ändrat sängen så den fick stå mörkare o i ett annat väderstreck sover han som en stock mellan 19.30-07 som oftast.

Pröva, byt rum eller ändra om i deras rum eller om ni sover ihop ställ deras spjälsäng i en annan ände av rummet. Kanske om ni delar rum pröva o ge dem ett eget rum om det går, samsover ni så pröva att inte göra det eller tvärt om samsover ni inte så pröva det.

Allt har betydelse, våran son har aldrig gillat att samsova utan blir bara varm o tycker det blir trångt.

Lycka till alla!

• Miss Congeniality

Du skall helt klart tala med en läkare, så här skall det inte vara. Det finns vissa medeciner som ges till små barn men det är nog inte det första som de rekomendera.

Men jag tycker helt klart ni skall uppsöka läkare, han kanske har ngn sorts kolik eller dylikt. Sök hjälp!!!

Att be om hjälp är inte en svaghet det är ett tecken på styrka!!!
    kram o lycka till

Fusion3 skrev 2008-01-27 09:44:10 följande:
    Som befarat , från klockan 1 till 8 var det skrik i ca 5 timmar och den längsta perioden var över 2 timmar i sträck med skrik och fullständigt tröstlös , oron han har i kroppen gör att han inte får nån lugn och kan komma till ro... Finns det nån typ av lugnande eller nån annan medicin man kan ge till han eller är 5 månader för litet..det är ju inte bara vi som tycker det är jobbigt utan även han själv kan ju inte må bra av det heller..Och sen hur ska man gör med nappen han vill ha den på natten när han vaknar han tuttar som en besatt på den när jag sätter den i munnen men han kan inte behålla den , han far med armarna så han tar ut den hela tiden och då blir det liv i luckan igen kan man limma dit den hehe eller tejp / dubbelhäftande tejp kanske...
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!