Nej det var ju inte så här jag hade tänkt att det skulle bli...Tror faktiskt inte att han förstår hur jobbigt det är att aldrig få sova,eftersom han faktiskt aldrig har behövt prova på.Som jag skrev tidigare så kan han ju vara uppe sent på helgerna och ta några timmar då,men när han väl somnat så sover han och då går han inte upp igen-oavsett hur de skriker.
Jag tycker INTE att det är okej att han sover så länge på helgerna heller,hela dagen försvinner ju plus att om någon borde få sova så är det väl JAG som varit vaken halva natten.Men det är i princip omöjligt att väcka honom,han vänder på sig och somnar om.Visst kan jag väcka honom om jag blir tillräckligt arg,vilket har hänt,vilket alltid leder till att vi blir osams och sen går det ändå alltid tillbaks till det gamla vanliga igen.
Jag har också bett honom att vara hemma ett par veckor,för att jag ska kunna få lite avlastning,men det kan han förståss inte för han måste ju jobba ( vad annars).
Om han nu inte vaknar på nätterna för att han sover så tungt så kan han ju iallafall ta morgonpasset-dvs från 6 och framåt..Även på helgerna,vilket vi har pratat om och han tyckte själv att det var rimligt -om,OM han vaknade vill säga! SUCK..Vadå OM han vaknar,någon måste ju vakna,vad händer om jag säger likadant,nää jag går inte upp för jag vaknar inte!!
Dom morgnar som han väl HAR gått upp så har han bara tagit en av tjejerna,så jag iallafall har fått gå upp när syrran vaknat inom en timme..Eller så har han tagit dom nån timme på morgonen,sen gått och lagt sig igen tillsammans med tjejerna och låtit mej gå upp och fixa frukost till de större barnen...
Så även om han "hjälper till" hur man nu kan "hjälpa till" med sina egna barn,så tar han aldrig ALLT ansvar så att jag får sova ut...
Blir väldigt ledsen när han gör så här för jag känner mej så ensam.Hade jag vetat det här så hade det nog inte blivit några bebisar här...Jag HAR pratat med honom,upprepade gånger,men det är som att han inte förstår..Han kan inte sätta sig in i hur jag har det,eller hur trött jag är och hur dåligt jag mår av att ALDRIG få sova..Trodde att i en familj så hjälptes man åt,även med det jobbiga,men det gör inte vi.