3hjärtan skrev 2008-02-07 12:49:36 följande:
Det stämmer säkerligen! Vi har ju gett T i 2 olika omgångar, först för för ett antal mån sedan under en 3v-period o nu sedan strax före jul. Dosen har höjts i takt med att hon blivit större. MEN hur stor effekt ska man förvänta sig att det SKA ha? Ta absolut inte illa upp nu Josefine85; men...jag tänker att om vår tjej skulle vakna halv fem o sedan böka fram till sex så är det en så enorm förbättring att jag tänker att vi inte skulle kunna sträva efter att "medicinera" bort det problemet - alltså att det kanske inte ens är möjligt. Kanske är det inte heller så du menar...att du vill höja dosen för att han ska sova HELA nätter!? För är det möjligt? Vad jag har förstått så är väl T just en "insomningsmedicin" som inte "ska" räcka hela natten? Vår tjej har bara sovit bra fram till strax efter midnatt - med ett par FÅ undantag då hon sovit ända till halv fem utan större bekymmer tidigare under natten. Vi har försökt "nöja" oss med det o sedan på andra bökig sätt fått henne att sova lite till - dock såååå oroligt o sååå lättväckt! Det funkar ok nu när vi lägger oss bredvid henne...men hon vaknar ändå till hela tiden o om man inte förösker lugna henne blir hon klarvaken o hysterisk. Absolut inget bra läger, men bättre...Jag menar inte detta som kritik utan mer undrar jag VAD andra FÖRVÄNTAR sig av medicinen- vilka förhoppningar borde man kunna ha? Förstå mig nu också, ni som ev läser detta med kritiska ögon; det finns en bakgrundshistoria som lett fram till att vi ser Theralen som vår enda räddning!Så egentligen menar jag/undrar jag; VAD KAN MAN FÖRVÄNTA SIG AV MEDICINEN? Borde den funka så att den ska räcka längre än bara till ett-tiden så att vi borde höra med läk om att höja dosen? Eller ska man se dn just som en insomningsmed som räcker så länge den räcker? Alltså, eg är det ju inte specifikt insomningsmed vi behöver. Problemet är ju just att hon sover sååå ryckigt o osäkert, vaknar stup i ett , mkt ledsen
etc.PS. Vår dotter är drygt 1 år, väger drygt 10 kg och får 4 droppar. DS.
Han har inget problem med insomnandet heller, vi har fått Theralen just för att han är superorolig på nätterna och inte alls får någon ro, och jag är mer än nöjd att han sover så pass som ända till halv 5. Vill ju absolut inte ge han fler droppar för att han ska sova längre heller..
LOke sover precis som er dotter.. ryckigt och oroligt. Trots Theralen har han vart orolig och gråtit, men aldrig riktigt vaknat helt.
Vad jag menade var att jag tror det är som du säger.. att de kanska "vänjer" sig med dosen de har och att den eventullet kanske måste höjas (för vissa). Menade inte att jag ville att vi skulle höja, även om det kanske lät så? :S
Ikväll har vi iaf halverat dosen från 4 till 2 droppar. Hoppas det går lika bra som med 4. Då kanske vi inte behöver använda det så länge till.