För oss med barn som inte sover!!!
får man vara med, har en 3 åring som sover dåligt,
vi har provat allt, BVC var icke stor hjälp tyvär, de säger att det går över?
Då dottern är fullt frisk, annars väldigt nyfiken, aktiv och så skall man inte oroa sig, men hon sover som mest 6-7 timmar om natten, en kort vila på dagis eller mer men även utan att sova på dan, då vi provade med att hålla henne vaken somnar hon vid 9. är hon uppe vid 3 på natten och vill inte sova???
vi har ju lärt oss leva på nåt sätt, men nu vill dem på dagis att hon inte sover alls där, men då somnar hon senare på dan och är pigg fram till 2 på natten, jag vet inte vad man kan göra, så var det sen hon föddes, dock sov hon 10 timmar då, men inte i sträck, vi köpte massa sängar, hon sov med oss, det gör hon gärna, men ändå så räcker det för henne, men icke för mig, mannen är typ att han kan klara sig på 6 timmar, men icke jag...
på jobbet funkar jag inte till 100%
vågar inte tänka på bebis nr 2,
många tror att vi har skämt bort henne????
några erkände att de hade samma problem, men det är lixom mitt fel???
har några i släkten min mamma, bror, moster, sover 5-6 timmar natt, men de klarar sig så bra, dock har de alla sovit 12-14 timmar första 3-4 åren av sitt liv?
Vad göra???
nu undviker vi att prata med dagis personal om det för dem kan ej förstå,
dem bara nickar och rullar med ögonen, och säger att alla sover 12 timmar om natten???
hon hade ju nattskräck ett tag, men då hon sover då sover hon lugnt och så, kan "prata" ibland,men det är väl vanligt.
Sen på dagis är hon alrig trött, säger de, utan hon tar det igen nån gång under dagen, antingen sova en stund eller 10 minuters powernapp-eller vad det nu kallas....
börjar känna mig som dålig mamma, då ingen kan säga nåt mer utan att beskylla oss som föräldrar....