För oss med barn som inte sover!!!
Hej på er alla tappert kämpande mammor och pappor!!
KÄnde bara att jag var tvungen att skriva en rad här hos er eftersom jag har haft exakt samma problem med min kille som ni har med era barn. Det är en enorm skillnad på vanliga sömnstrulare som ändå inte far illa av det och små barn med verkligt störd sömnrytm. Min äldsta dotter vaknade ca 3 gånger varje natt fram till att hon var 5 år, jag var trött men hon verkade inte fara illa av det, alltså ändå helt ok. Min lilla pojke är/var av en helt annan kaliber, känner alltid igen mig väldigt mycket när jag ex läser hur du pasadena har det med din lilla. När det lilla barnet uppenbarligen far illa av att aldrig få sova kan man inte längre prata om att "det är normalt att små barn sover dåligt" etc...
Nu till saken: LÄnken du mamasnest la in till growingpeople beskriver exakt hur vi gjorde för att komma tillrätta med Nilas sömnproblem! Det tog sin lilla tid innan det verkligen vände, tror att det tar lite längre tid helt enkelt om barnet verkligen har problem, men det var värt varenda sekund!!! Nu fullkomligen älskar han sin säng och det är så härligt att se hur han gosar in sig i sin kudde för att somna istället för dessa panikartade läggningar vi hade innan. Plus att han kan somna om själv när han vaknar på nätterna, visserligen inte alltid, men oftast.
Jag lider så med er när jag läser hur ni kämpar och kämpar, tänk om det finns fler barn som det faktiskt skulle hjälpa!