• eio

För oss med barn som inte sover!!!

Såg att någon nämnt det, men jag rekommenderar att testa Omega 3 till barn som vaknar mycket och är vakna på nätterna.
    Jag märkte skillnad på min lilla när vi började med det.
    Hon kunde vakna mycket å vara vaken i ett par timmar. Men omega 3 hjälpte att göra så att hon bara vaknade någon enstaka gång och somnade rätt fort igen.

Nu är hon förvisso 16 månader nu, men sen hon slutade med välling helt ( hon ville inte ha efter att hon varit magsjuk ) så sover hon nu även hela nätterna utan att vakna å vilja ha välling. Innan kunde hon vakna och vilja ha välling 1-3 ggr per natt.
    Jag tror att just vanan att äta/få välling på natten var en stor bov i hennes uppvaknanden.

• eio

Det finns forskning gjord på barn med adhd mm som visat att omega 3 har en positiv och lugnande inverkan på dessa barn. Men det ger även bra effekt på barn som sömnstrular.
    Vet många som provat och fått positivt resultat.

• eio
    Britha skrev 2008-01-28 19:42:21 följande:
    Jaha det viste jag inte, när kan man börja med omega 3? Hur mycket och vars köper man det?
    Fråga i hälsokosten efter speciella omega 3 preparat till barn. Men man kan även ge små barn linfröolja i tex välling eller liknande. Det innehåller mycket omega 3.
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!