För oss med barn som inte sover!!!
Vet inte om jag hör hemma på denhär tråden men tänkte fråga er lite om råd. Jag har en kille som är 6 mån. Fram till det att han var 3 mån sov han väldigt bra. Han somnade utan gnäll och gråt då man la ner honom i spjälsängen och han fick mat var fjärde timme. Inga som helst problem.Men efter 3 mån hände nåt. Han ville absolut inte sova. Direkt man la ner honom i spjälsängen började han gnälla och gråta. Trots att han var jätte trött. Han gnäller och gnyr tills han somnar av utmattning. Detsamma gäller på dagen då jag lägger honom för att vila middag. Under natten så vaknar han med ett skrik och man måste snabbt upp för att viska lugnt till honom att mamma och pappa är här då somnar han om utan att vakna till ordentligt. Detta händer ca 2-3 ggr per natt. Han får mat (200 ml NAN2) en gång per natt. Är det mardrömmar han har? Är han otrygg? Har han ont nånstans? vad kan jag göra för att han skall sova lugnt en hel natt? Till saken hör att han vid 5.5 mån ville sova på sidan eller magen och han blir jätte ledsen då han inte han vända sig ordentligt i sin spjälsäng. Han kan börja gråta i sömnen då han inte kan vända sig på sidan utan måste ligga på rygg.