Inlägg från: mammami0305 |Visa alla inlägg
  • mammami0305

För oss med barn som inte sover!!!

Hej har två barn en tjej på 4½ och en kille på 2½.
    Tjejen sover bra nu på nätterna ropar mellan 0-3 gånger..inatt kom hon in till mig utan att ropa.

Men hennes lillebror *suckar* han somnar numera lätt på kvällen nattar han vid sju efter att ha ätit gröt...lägger honom i hans säng och sätter på ljudsaga...oftast somnar han på nån minut,han ligger iallafall kvar...MEN han vaknar ca 5-10 gånger per natt...en del gånger somnar han lätt om efter att fått napp och snutte men vissa nätter VÄGRAR han,
    han vill titta på tv...leka mm mm och blir stört arg...det slutar med att han väcker storasyster som står och gråter och inte vill ligga i sin säng tills han somnat (hon blir störd av honom och han av hennes gråt) sen har man två barn vakna resten av natten!!

Jag och barnens pappa är skilda och han förstår inte riktigt vikten med att ha fasta rutiner och göra lika så jag blir lite motarbetad vilket gör allt svårare.

slutade med välling för en månad sen det gick bra,men han ropar ibland efter det ff.
    men han sover inte bättre för det.

Desutom har jag jättesvårt att somna om så för varje gång han vaknar så tar det en halvtimme-timme för mig att somna och det lagom tills han vaknar igen.

Men i morgon så kilar jag till hälsokosten för att köpa Omega3 :D

Tack för tips och råd nu har jag fått gnälla av mig

• mammami0305
    mammami0305 skrev 2008-02-04 20:38:56 följande:
    Hej har två barn en tjej på 4½ och en kille på 2½.Tjejen sover bra nu på nätterna ropar mellan 0-3 gånger..inatt kom hon in till mig utan att ropa.Men hennes lillebror *suckar* han somnar numera lätt på kvällen nattar han vid sju efter att ha ätit gröt...lägger honom i hans säng och sätter på ljudsaga...oftast somnar han på nån minut,han ligger iallafall kvar...MEN han vaknar ca 5-10 gånger per natt...en del gånger somnar han lätt om efter att fått napp och snutte men vissa nätter VÄGRAR han,han vill titta på tv...leka mm mm och blir stört arg...det slutar med att han väcker storasyster som står och gråter och inte vill ligga i sin säng tills han somnat (hon blir störd av honom och han av hennes gråt) sen har man två barn vakna resten av natten!!Jag och barnens pappa är skilda och han förstår inte riktigt vikten med att ha fasta rutiner och göra lika så jag blir lite motarbetad vilket gör allt svårare.slutade med välling för en månad sen det gick bra,men han ropar ibland efter det ff.men han sover inte bättre för det.Desutom har jag jättesvårt att somna om så för varje gång han vaknar så tar det en halvtimme-timme för mig att somna och det lagom tills han vaknar igen.Men i morgon så kilar jag till hälsokosten för att köpa Omega3 :DTack för tips och råd nu har jag fått gnälla av mig
    en skitnatt,lilla vaknade ett och vägrade somna om...jag gav upp och satte på film i hans rum efter en timme...han somnade inte förren tre...då vaknade stora istället...kom till min säng.så halv fyra fick jag somna (totalt 5 timmar sömn för mig) Barnen vaknade ett par gånger innan ett åxå. hade lite panik då jag skulle vara på möte kl 9,jag har turen så jag är ledig varannan vecka (då jag har barnen)  så jag kan oftast sova på dagen.

Har nu köpt Eye Q och ska köra igång!!
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!