Ja det är det där med tröttheten på natten som jag oroar mig att det ska falla på. Insomnandet kan jag nog vara konsekvent med men när klockan är 4 på natten och man är så trött att man bara vill dör är jag orolig för att jag ska falla till föga och ta lättaste vägen ut genom att han får lägga sig hos mig i sängen och snutta...
Han är ju inte lika gammal som din son men 6 månader är väl inte för tidigt att börja med SHN??
Åh vad jag blir trött på kommentarer i det här forumet som " alla bebisar sover dåligt... det kommer ordna sig med tiden, låt bara barnet få bestämma själv och inrätta dig efter bebisen"....
Dessa personer kan inte ha upplevt hur det är att ALDRIG få sova. 
Applemum skrev 2008-01-15 11:04:04 följande:
Burmakatten.Vi har kört SHN m Hjalmar 19 månader. Efter ett katastrofförsök m 5MM. SHN har fungerat jättebra!!! Inget gråt ingen ledsen kille! Utan ramsan har fungerat som ett sätt att föra en dialog m honom. Eftersom han är så pass gammal har det inte gått att buffa på han liggandes på mage däremot gung-buffade jag han på rumpan när han låg typ på sidan... Men det är ju bara i början på kuren som man buffar. Kuren har tagit tid men upplever GIGANTISK förändring sedan vi började. Inte minst behöver man i den sena vargtimmen vara helt indoktrinerad i hur man ska göra vid allt som kan hända vid uppvak. Eftersom man inte riktigt tänker klartr mitt i natten och helt slut efter månader av sömnbrist. Nu när allt går bättre med Hjalmar så kan jag se att dessa saker gör skillnad.*uteslutit allt socker (ingen sylt, ingen kräm, ingen honung, absolut inget godis eller glass)*Omega 3, 6 tillskott (eskimo kids kör vi)*Lugnande te m mjölk i nattflaska som mellanmålsdryck runt kl 16 (hälsokostte vi kör ett som heter Kvällsro)*Utevistelse m mycket rörelse. Minst en timme.*Läggrutiner.Har missat teet någon dag och natten har blivit hemsk!!! OBS detta e helt ovetenskapligt men för oss hjälper det !!!