• Ipomea

För oss med barn som inte sover!!!

Om jag BARA blev väckt 10-15 ggr per natt skulle jag bli glad. Lillkillen gnyr si så där 5-7 ggr per TIMME!! Suck!
    Han blir snart 7 månader och har hållit på så här sen jul/nyår.
    Oftast så somnar han om rätt snabbt när jag lagt honom på sidan, men jag hinner inte mer än somna så gnyr han igen.

Känns som om jag på allvar snart blir tokig då vi haft lite jobbigt med sömnen med storebror (som är 2 år 4 månader) från början tills lillebror kom. (Tack och lov!!) Visst han vaknar nästan varje natt och kan krångla vid läggningen...
    Suck!
    Ville bara skriva av mig lite..

• Ipomea

didilej: den där tassmetoden liknar det som jag instinktivt har börjat med i stället förr 5mm och ann W mm.. Jag är så trött att jag inte orkar köra metoder. Det är så illa att jag ínte skulle orka... om det inte vore för mina barn... jag är såååååå slut.

Men att lägga en stadig hand på och lägga mini på sidan får ju honom att somna om i alla fall.. Nu ska jag tillägga att han är förkyld (DEN SISTA VECKAN) men varför vaknar han å gnyr hela tiden?? Jag vet ju att det kan var asep. ångest nu i 6 mån+, men om han ligger bredvid mig och nyss blivit ammad... ska han inte vara nöjd då? Vad mer kan jag göra??

• Ipomea

Appro på det där med nattammning..
    Före jul fick vi våran då 5 månaders att sluta amma på natten och allt var frid och fröjd, tills juletid då han vaknar och gnyr HELAT tiden. Jag menar verkligen hela tiden.( ca 5-7 ggr/timme) Jag blev så trött att jag nu mer låter han äta FLERA gånger per natt, men ni ska inte tro att han slutar gny.. Inte heller om han får ligga mellan oss i sängen. (annars sover han i spjälis 50 cm från mig) Jag ska väl vara glad för han somnar oftast lätt om när jag lägger honom på sidan och smeker hans huvud med ena handen och den andra lägger jag tryggt på hans rygg eller sida.

Vad gör jag för fel??

Med storebror hade vi det åxå jobbigt med sömnen och jag trodde och hoppades att det skulle gå bättre denna gån då det började så bra. Men vid ca 5½ (6) månader har nåt hänt.. Vet att det kan va det där med separationsångest, men varför gnyr han då när han får ligga hos mig?

Någon undrade ang kolik... Åt oss gick det över vid ca 3 ½ månad..

• Ipomea

Fusion3: Det där du skriver om din son: "det verkar på honom som att han inte ens är vaken när han är som värst för han far omkring och fortfarande blundar och är inte kontaktbar på nått sett.." Känner jag igen med min äldsta.. Vi sökte hjälp hos en sömnklinik, men vi hann aldrig dit. När 2:an kom när han var 1 år och 9 månader så gick det plötsligt över.. Vet ej varför, men jag vill ge dig en strimma hopp även om det kan kännas som lång tid. Ska säga att det ju blev bättre och bättre sista månaderna.

• Ipomea

Jo just ja.. Han fick en 105 säng. Han verkade behöva lite space om man så säger.. Han vill gärna ligga på tvären uppe vid kuddarna.

• Ipomea

Har nån märkt att det blir värre efter dom fått sin vaccin-spruta?

• Ipomea

Oh no!.. Tvillingar med smömnproblem?
    Stackare!
    :o)

• Ipomea

Jag gav min bråkstake OMEGA 3 och jag tyckte faktiskt att han blev lugnare på natten.. Kan ju va värt att testa!

• Ipomea

Håller tummar och tår för dig leeena!!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!