För oss med barn som inte sover!!!
Brandlarmet var falsklarm. *pustar ut*
Brandlarmet var falsklarm. *pustar ut*
Här har natten varit hemsk! Lillan har vaknat så många gånger att jag tappat räkningen. Sedan kl 4 i morse har jag varit helt vaken.
Hela natten har jag legat och retat mig på folk som hävdar att barnet inte har sömnproblem utan att det är föräldrarna som har problem med att hantera barnets sömn.
Lillan har gråtit och skrikigt hela natten för att hon varit så trött men inte kunnat sova, skulle det då inte vara hennes problem?? Sedan vi klev upp har hon också gnällt och inte orkat leka, mitt eller hennes problem eller bådas?
Tvååringen blev väckt flera gånger i natt och var också gnällig i morse, är det hennes problem eller ligger problemet kanske i lillans sömn?
11-åringen grät nästan vid frukosten eftersom han vaknat av lillan hela natten, ska jag säga till honom att hon inte har sömnproblem utan att det är omgivningen som har problem att hantera det?
Nu ska vi snart gå till Öppna förskolan vilket mina barn älskar (Ja, "el skåpet" man leker där) men kommer de att orka leka något? Vi har varit sjuka och suttit inne i flera veckor och igår när vi äntligen kunde gå till Öppnis så var 2-åringen salig av lycka.
Röding: Jag vet inte om du följer tråden och ser det här men gör du det så skulle jag uppskatta om du kunde kommentera mitt inlägg istället för att bara kasta in påpekanden utan att följa upp dina svar som du får.
el skåpet: När jag fick mitt första barn så hade jag ju inte helt koll på det här med fasta rutiner även om vi hade vissa rutiner. Han sov som en stock och har aldrig krånglat med sömnen. Mina andra två barn föddes rakt in i ett hem med väldigt fasta rutiner och MYCKET daglig aktivitet, dessa barn har sovit dåligt.
Jag har valt att vara hemma med mina barn istället för att sätta dem på dagis när de är små, detta för att jag älskar att leka med mina barn och anser mig vara fullt kapabel att stimulera dem på alla tänkbara sätt. Ändå sover de dåligt, den ena värre än den andre dock.
Det är inte så enkelt som du försöker få det att låta som tyvärr. Jag har en kompis vars son knappt sov alls på natten hur de än bar sig åt, deras andra barn sov som en stock. Jag tror att vi har tvillingföräldrar här i tråden vars ena barn sover mycket bättre än det andra osv.
Föräldrar med sömnbrist har svårt för kritik runt detta, särskilt när den inte är befogad. Ställer man en sådan fråga som "leker ni med era barn?" tror jag dock att de flesta föräldrar blir irriterade...
Fusion: Som människa har du rätt till alla känslor, däremot inte att göra vad som helst. Vi får bli arga och frustrerade helt enkelt.
Lillan vaknade 3 ggr i timmen hela natten med start kl 22. Nu ska vi snart till Öppna förskolan, fattar intehur jag ska orka...
Over and out