Leena: Nu vet du säkerligen att du väcker känslor här...när du berättar om hur din vardag ser ut...hoppas det i någon mån känns ok att man säger vad man tycker o tänker...
INTE UNDRA PÅ ATT DU ÄR KNÄCKT! Precis, eller ungefär, som ngn skrev innan; du kan nog inte alls få bukt med situationen om NI inte hjälps åt! Prio ett måste vara att få mannen att fatta! Det finns förstås ensamstående som vet precis hur detta är o alltid får ha det så tungt! Men du är ju faktiskt inte ensam! Ni lever väl ihop o ska väl på så vis också dela ansvaret?! Jag blir mörkrädd när jag hör dig skriva om hur han kan sova bort hela fm! Det KAN man ju omöjligt när man har barn! O tvillingar till på köpet! Jag har ju själv det o vet vad som krävs av en som förälder...detsamma måste ju krävas av båda! Vi kan på sin höjd få sova ifatt ett par timmar på morgonen, dvs på sin höjd till 9-tiden (om möjligt/om helg) - men det innebär ju också att den som då sover är den som varit uppe mest! FATTAR HAN INTE HUR DU HAR DET! Han borde kanske prova själv hur det är att inte sova vare sig dag el natt men ändå få sköta om hus o barn! Är han den som du från början trodde dig skaffa barn med?
När vi hade det som tuffast under november månad, då allt hade nått sin kulmen med tre små i huset o sömnbrist till tusen o jag var på väg in i den berömda väggen var mannen hemma under en månad. Vi var BÅDA hemma o försökte hämta ifatt sömn, delade "broderligt" på allt o fick lite andrum... MEN mannen kunde sanningsenligt säga att det var skönt att få gå till jobbet! Där kan man ju faktiskt sitta på toan i fred, där har man raster, där kan man andas, skoja med jobbkompisar - ha ett liv TROTS tröttheten (beror förstås lite vilken typ av jobb man har)! Han kan t.o.m. sova lite på lunchen när det varit som tyngst! DET är oftast mer än jag kan med två 1-åringar o en som snart blir 3. Så nog sjutton är man i minst lika stort behov av sömnen när man är hemma som när man jobbar!
Inte ska du behöva förklara, böna o be??? Åh, jag blir så ledsen för sin skull...