• Ipomea

För oss med barn som inte sover!!!

Jo Eskimo kids är från ett år!

• Ipomea

Om du är känslig, sluta läs här!!

Fick höra om en liten ca 9-10 månaders flicka som började sova dåligt på natten.. Det visade sig att hon hade mask! Mamman trodde inte sina ögon men tydligen kan så små också få springmask som det väl heter. Hon sa att jag skulle kolla upp lillkillen.. Nu tror jag väl att jag skulle märka detta vid blöjbyte.
    Huwa! Vill knappt trycka iväg detta inlägg men det KAN ju kanske hjälpa nån stackare.. eller?

• Ipomea

Fick ett tips igår som jag vill dela med mig:
    Min kusin hade läst in nån veckotidning om en kvinna som hade fått tipset från nån mormor eller hur det var.
    När barnet inte kan sova ska man ta en kam eller borste och dra lite lätt på barnets arm/panna/kind eller var som det nu kan tänkas kännas skönt.. Jag har (peppar peppar) inte testat för sonen sov RÄTT ok i natt, även om jag ammade honom en 2-3 gånger, (vilket jag ju inte ska behöva då han är så stor..)
    I alla fall kan man ju testa detta. Jag har letat fram en sån där massage-borste med grova piggar i gummi som jag har lagt bredvid sängen.

• Ipomea

Jag tror inte att folk i allmänhet förstår hur jobbigt det verkligen är för barnen som har sömnproblem och deras föräldrar.
    Innan jag fick barn kunde jag känna en "ENORM" trötthet pga av olika omständigheter, men nu som mamma kan man nästan skratta åt hur man känt förut..
    Ibland kan jag känna att jag inte orkar leva längre... om det inte vore just för mina fina barn. Men just att va sååå trött sååå trött.. Och barnen är gnälliga och hyper för att DE är trötta.. Suck!
    Men det är ju bara att bita ihop! Eller hur!?!

• Ipomea

Kikar in efter en tid med magsjuka i familjen.. Fy 17 va jobbigt när man redan är helt utschasad..

Ser att ingen kommit på nån mirakelmetod ännu. Man hoppas ju. Nu har lilleman fått sin första tand så jag är säker på att det gör sitt åxå.. ger snart upp.. Känner mig nästan deprimerad och vill knappt gå å lägga mig för jag vet att jag måste upp flera gånger i timmen med undantag för nån enstaka timme per natt.
    Giv mig styrka!!
    Kram på er alla som vet vad TRÖTT egentligen innebär.

• Ipomea

Ja i natt vaknade lillen bara en gång sen vi somnat kl 01.15.. Sköönt. Jippie trodde jag, MEN storebror 2,5 år vaknade 03.45 och VÄCKER lillen åxå.. Ingen av dem kunde somna om. Suck! Förrens vid 5.30.. å så ska sambon upp 6.15..

• Ipomea

Jag ska köpa nån sorts OMEGA3 till storebror idag.
    Någon som vet vilken sort som är bäst på små barn?

• Ipomea

Jag gav ju honom Omega3 förut och då började han sova bättre.. Då hade jag Eskimo Kids, men jag ser ju att det finns MASSOR med olika sorter. Ska absolut testa igen.. Synd att lillen är för liten.

• Ipomea

fast 3 till 5 ggr per natt kan IBLAND kännas ok. Allt är ju relativt.. i alla fall när man går upp så många ggr per TIMME.

Syss Inha: gråter barnet och du får gå upp och trösta? Mardrömmar?

• Ipomea

Känner (igen) flera par som har barn som typ sovit hela natten ända från början. Dessa par festar och "ränner" på krogen en hel del. Undrar så hur det kan komma sig att deras barn sover så bra?! Kan de känna sig tryggare än mina barn?
    Nån mer som reflekterat över detta?
    Bryr vi oss "för mycket"? = kommer så fort barnet gnyr det minsta
    Dessa andra kan jag tänka mig har låtit sina små ligga och gny i sin ensamhet, men blir inte barnet otryggt då?

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!