• tusse74

För oss med barn som inte sover!!!

Önskar er alla en BRA natt. Nu ska jag gå och sussa! Natti natti

• tusse74

Idag klagar t o m maken över orolig natt och då vet jag att den har varit jobbig

Kvällarna har blivit mycket bättre. Han somnar ca kl 20 och somnar på 5-10 min.

Det vi har jobbigt med är att Elias sover så oroligt och inte kan somna om själv. Från kl 22 vaknar han var 50-60 min och gnäller och vrider sig och kan inte somna själv förrän man oftast lyfter upp honom. I natt fick jag lov att gå upp och vanka med honom tre gånger dessutom. *suckar och gäspar*

Jag har övervägt att bara lägga honom i hans säng på dagarna, för att se hur länge det tar innan han somnar, men jag är rädd att det återgår till dom jobbiga kvälls rutinerna igen.

Vad gör man?????? Var finns av och på knappen??? Varför ingick inte instuktions bok i "köpet"?

• tusse74

Jag blir så nyfiken. Ni som säger att det har blivit bättre, har ni gjort något speciellt, eller har det gett med sig ändå?

*söker desperat efter lösningar*

• tusse74

Hur upplevde du sova hela natten kuren pasadena? Jag är just nu trött, desperat och nära till tårar på grund av alla sömnlösa nätter. Jag är så rädd för att låta Elias gråta sig till sömns. Jag vill att han ska känna sig trygg och få sova gott.

Han är så go och glad om dagarna, men vaknar och gnäller varje timme om nätterna, 8-12 ggr/natt.

• tusse74

Snart vet jag inte hur jag ska klara av dagarna längre. Känner just nu, att vara mamma är ett överskattat fenomen. Det känns inte alls roligt!

I natt har Elias "vaknat" och gnällt exakt varje timme och dessutom legat vaken mellan kl 4.15 och 5.05, då jag inte stod ut längre utan matade honom till sömns. Jag vet att det är fel, men jag OOOOOOORKAR inte längre!!! *grinar*

Nu ska jag sätta mig in i Anna Wahlgrens metod, för det här är ohållbart, både för mig och lillen. Jag känner mig som en urusel mamma. *grinar igen*

Hoppas att ni andra har haft en bättre natt.

• tusse74

Tack för din omtanke pasadena! Hur länge tog det för er innan ni såg resultat?

• tusse74

*skrattar hysteriskt (av trötthet)*

Tänk att det finns så många nattmarodörer! Att det ska vara så svårt att lära sig att somna själv. Här har jag börjat med att buffa Elias dagtid, vilket tar en evighet. Sen tar jag upp honom 30 sek och då somnar han genast. SÅÅÅ frustrerande.

MEN han SKA lära sig att somna själv, om jag så ska få lov att söka in på psyket efter det här.

• tusse74

Har du några tips om kuren för natten, innan jag har satt mig in i kuren, Pasadena?

Det jag brukar göra är att köra ramsan: Natti natti sch sch sch, sov så gott, buffa honom och stoppa i nappen om det behövs (jag vet att kuren inte innefattar napp)

• tusse74

Tack så mycket för dina svar pasadena!

Jag är precis i fasen att starta en egen metod, med hjälp av NCSS-metoden och SHN-kurens baser, då jag inte har hunnit/orkat sätta mig in i Anna Wahlgrens metod. Jag känner att jag måste börja någonstans och med något annat än att vagga honom till sömns.

Ikväll fick jag honom att somna själv i sin säng efter 15 min buffande. Det har aldrig hänt förrut, att han har lyckats somna själv. Jag har alltid fått vagga honom i famnen. Det längsta som har har "stått" ut att buffa är 40 min. Sen har jag plockat upp honom och då har han somnat på 30 sek. Typiskt!

Nu har jag en jobbig natt framför mig med buffande och ramsan: Natti natti, nu ska vi sova, sch sch sch sch

Jag är van med att han vaknar 10 gånger/natt och inte kan somna om själv, så jag är beredd att prova det mesta.

Önskar er alla en bra natt! Det är ni alla värda!

• tusse74

Tack så jättemycket pasadena! Jag känner mig jätteladdad ikväll. Hihihihi, imorse satt jag bara och grinade hela fm. Det kan vända snabbt

• tusse74

Stort grattis Kixie!!!! Hoppas att du får en god natts sömn även i natt

• tusse74

Själv så föll allt självförtroende och laddning i ett nafs! Elias satte igång och gallskrika (som jag aldrig hört förrut) i 10 min, innan jag plockade upp honom, då det bara eskalerade.

Han vägrade att lugna sig, så då ammade jag honom en sväng. Då somnade han. När jag skulle lägga honom igen så var karusellen igång igen. Då tog pappa över, tack och lov! Själv gick jag och sökte reda på tele nummer till psyket. Jag satte mig och grina igen och sitter nu helt utmattad här och har ångest över natten.

Jag MÅSTE sätta mig in i shn-kuren snarast och testa den, för det här håller inte. Antingen åkte jag in på psyk eller så blir det skilmässa eller något annat otrevligt
    Dags att borsta tänderna och se hur natten blir. *suckar*

• tusse74

Då var vi vakna och igång igen

Natten vet jag inte vad jag ska säga om. Elias fick sova i min säng och maken kastade jag ner i källaren. Då behöver jag inte bekymra mig över att han inte orkar om dagarna. Planen är att han får sova där i natt oxå och ta igen sig, för sen är det MIN tur att få sova några timmar i källaren. Maken har erbjudit sig själv att ta Elias, så länge det går innan han vill äta.

• tusse74
    3hjärtan skrev 2008-03-12 21:51:00 följande:
    Låter som om han protesterar för allt vad tyget håller...han har nog ingen lust alls att ligga ensam i en spjälsäng om han istället kan få komma och vara nära mamma eller pappa! Men det gör ju inte livet och läggning lättare för en som förälder när man bara vill att det ska funka!!! Känner såååå väl igen mig i det du skriver... att man snart SJÄLV måste få hjälp innan man blir "galen" o OJ vad äktenskapet tar stryk av dessa hemska nätter! Lycka till! Ja visst ja... skrev ju för en stund sedan att jag skulle lägga mig jag också! Dags att skrida till verket...eller väntar jag på att Nellie ska vakna?
    Tackar för din omtanke. Det värmer att man vet att fler är i samma sits och att det faktiskt finns dom som tagit sig ur detta.
    Jag känner att jag måste ta igen mig lite innan jag/vi ger oss in på någon kur.
  • tusse74

Skickar en STOR kram till shannara och krystina!

Krystina, den boken hjälpte mig att få ordning på nattande, men jag lyckades inte med nätterna, för jag var inte tillräckligt konsekvent. Önskar dig lycka till! Jag lärde mig en hel del om barns sömn och VARFÖR han tjorvar så här om nätterna. Det var skönt bara det.

• tusse74

vi har oxå 30-35 min gränsen som han måste passera för att sova bra om dagarna. Om han vaknar efter 30-35 min, så gör han det med gråt. Om han får sova 1 timme och mer så vaknar han och bara tittar sig omkring

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!