För oss med barn som inte sover!!!
el skåpet- så du är inne här och uppfostrar oss?
.
nåväl.
just ja- var ju på anställningsintervju igår. Gick väl sådär... lite svårt när man känner sig så tom i bollen av sömnbrist
..
el skåpet- så du är inne här och uppfostrar oss?
.
nåväl.
just ja- var ju på anställningsintervju igår. Gick väl sådär... lite svårt när man känner sig så tom i bollen av sömnbrist
..
mamanest- NEJ
, stackare.......
här är det tungt. natten till idag var hemsk
. lovisa vaknade stup i ett. wilmer skrek jättemycket för han har ont av sina kindtänder som håller på att komma upp...
på morgonen var jag ett vrak. fick sova nån timma men det räcker inte
.
det känns som om jag skulle behöver några dagar för att komma kapp- ja ni fattar.
usch. denna natten går till historien.
lovisa vaknade hela tiden kanske var 15 minut eller oftare. elle rvaknade och vaknade. det kändes som att hon aldrig sov riktigt, eller endast väldigt väldigt ytligt. försökte lägga henne i sin säng X antal gånger. hon tjöt som en gris. högt alltså väldigt högt. grannen knackade i golvet, jag orkade inte. PÅ MIG skulle hon ligga. På mig men på rygg. Vilket innebar att hon inte låg bekvämt alls. Hon korvade sig hela tiden, "ramlade av mig" och bökade och hade sig.
vid 3-tiden hade jag inte sovit något alls, tog med mig Lovisa upp och bara grät. kollade om jörgen kunde ta henne men han var sjuk, förkyld och feber. så ha kunde ju inte det, sa han. somnade till någorlunda vid 4.30 vaknade som vanligt 6.30. varför kan hon inte sova!!!!?????
jag går under
.
lovisa äter knappt alls under natten, hon är inte intresserad.max 2 ggr. så det är inte det i alla fall.
det som retar mig är att "ingen" verkar tro på hur ofta hon vaknar och hur lätt hon sover när hon sover
. hon vaknar av att jag flyttar täcket eller armen nån cm..
i och med att hon sover så lätt blir det ofta så att jag själv inte hinner somna innnan hon vaknar igen. eftersom jag bara ligger och väntar. suck.
snälla, kom med en mirakelmetod nån *desperat*! allt utom 5 minmetoden (mina barn har inte rätt temperament för den metoden + att mina grannar skulle ringa soc) kan jag prova men jag behöver ha det tydligt för jag orkar inte läsa krångliga instruktioner just nu...
Novus- välkommen!
Lovisa är 9 månader, i morgon.
Ja, tack ni som tidigare har haft barn som sovit dåligt men som nu sover bra, att ni tittar in till oss med era ord
.
I natt har Lovisa sovit något bättre. Hon vaknade som vanligt fram till kanske 3 någonting.. men sen sov hon rätt ok. Hon hittade en bra sovställning uppepå mig- hon låg på rygg och sov precis som hon annars brukar hon försöka men oftast då inte hittar någon bra ställning..
sen sov hon faktiskt från 9 till 11 och jag sov 9-10.30 (det ringde då
). Så jag känner mig faktiskt lite utvilad idag...
Ha haha en lite komisk tanke som slog mig är att den här tråden kanske är den mest avskräckande tråden man kan läsa om man funderar på att skaffa barn
.
pysseltjejen: haha jag tyckte att 80 månader lät lite väl även för denna tråd där man inte sällan blir chockad över hur lite barnen sover...
. tänkte faktiskt "oj, stackars mamma" örst
innan jag tänkte efter lite...
hej,
tittar in för uppdat.
lovis sover fortfarande urdåligt.- ca 30 uppvak per natt---
jag trodde det inte kunde bli värre men det blev det. nu somnar hon inte om direkt heller, det gjorde hon innan.-..
funderar på hur länge man ska ha det så här innan man söker läkare...? bvc sa bara "skäm inte bort henne", dvs ta inte upp henne ur spjälsängen (funkar inte hon skriker tills hon spyr) när jag rådfrågade. vi har haft det så här illa i 2 1/2 mån nu, men dåligt har hon sovit i 3-4 månader...
börjar nästan vänja mig vid detta, hur man nu kan det...
Alpha2- min dotter är 9 1/2 månad. Så hon är ju fortfarande bebis.
hur smakar eyeQ?
vi har kört eskimåkids och tycker att sonen sover bättre, men det är fortfarande väldigt svråt att få honom att somna....
här är det också piss.
lovisas sömn blir bara sämre och sämre. har nu beställt hem "sova utan gråt"- boken..
mamanest- om du behöver göra något för att han ska somna om och du dessutom vaknar själv så är det väl att räkna som uppvak.....
trist med medicinen- finns det ingen annan utan den biverkningen
?