För oss med barn som inte sover!!!
Hej nattugglor...Första natten med kuren går hittills över förväntan. Somnade 19. vaknade 22 och då bytte vi blöja och la ner honom i sovställning. Vår tanke är som AW att han sak lugna sig innan vi säger ramsan och enligt råd från bvc skulle vi vänta nån minut utanför dörren innan vi la ner honom igen, annars blir det som en lek. Han somnade om DIREKT, alltså hann jag aldrig ramsa. Nu vaknade han igen 2,15 och det brukar AÖDRIG gå att få honom att somna. Nu la jag ner honom i sovställning-hysterisk-gick ut och väntade 1 minut-la ner honom i sovställning-hysterisk-gick ut-väntade ....30 sekunder och nu är det TYST!!! Tror han redan sover igen!!!! Hann alltså inte ramsa denna gången heller! Är det dumt? Ja inte att han sover förstås men att man inte bygger in ramsan??
Fattar ingenting!! T'äänk om det är så här enkelt. Skillnaden mot innan är att vi nu lägger ner honom på mage, innan la vi honom på rygg och sa gamla ramsan. Nu har vi bytt ramsa, men inte hunnit säga den mer än när han somnaade för natten eftersom han var lugn när vi la ner honom. Nu ska jag återvända till sängen och förundras över denna natt