• michiara

För oss med barn som inte sover!!!

Mamasnest skrev 2008-01-08 21:06:39 följande:
    Michiara: Mm, jag tror att det är magsjuka. Jag gick nyss och kollade till henne och hon hade kräkts igen. Det är snart 24 timmar sedan hon började kräkas, hur länge kan det hålla på egentligen??? Dessutom kräktes hon inget mellan kl 13-20 trots att hon ammades 3 ggr. Applemum: Sambon åkte på jobb i lördags natt och kommer hem nästa söndag. Min mamma brukar hjälpa till men hon får besök från Holland på fredag så hon kan verkligen inte bli sjuk. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och fortsätta torka kräk och servera Alvedon hela nätterna... Jag hittar fortfarande ingen snygg overall, men just nu ligger tröstshopping via nätet HÖGT på priolistan. Antingen blir det lite danska barnkläder eller så spanar jag över Atlanten på lite roliga saker. Lite kul måste man ju få ha i det jobbiga.
    Hoppas ni andra klarar er!!

Åhhh vad jag är trött...
    Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • michiara

man missar alltid de roliga sakerna för att man är så trött. andréa var jättesur när hon skulle upp men jag lekte med henne så då skrattade hon i stället, skönt att det funkade idag haha. orkar inte med att hon är sur och arg oxå. brukar säga att hon får skylla sig själv eftersom hon är vaken men hon håller inte riktigt med har lovat en kompis att komma och fika vid 9 idag så jag går väl hem och sover en stund efter det - hoppas jag.

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • michiara

Nej nu måste det ju vända snart tycker jag. Men vilken tur att inte du blivit sjuk ännu då!!

Nu har jag pratat med HC ang sjukskrivning så en läkare ska ringa upp mig under fm. Men nu känns det så fjantigt liksom..bli sjukskriven pga att hon inte sover.. Känns som jag struntar i hela iden. Vad ska jag säga när hon ringer? jag tror att jag kommer hänvisa henne till läkaren på barnhab om hon har några funderingar så kan de prata istället

• michiara
    Mamasnest skrev 2008-01-09 09:04:19 följande:
    Jag kan helt inte bli sjuk nu och det vet min kropp! Det är väl inte fjantigt att bli sjukskriven för att man inte sover! Hade dina sömnlösa nätter berott på dig själv hade du inte sagt så va? Klart att du ska få vila upp dig, vem vinner på att du alltid är trött? Se till att bli sjukskriven och soooooov!
    nej då hade jag bett att få sömnmedicin men du har alldeles rätt..men jag tänker på hon som inte blev sjukskriven här i tråden, läkare kanske inte tycker att det är så allvarligt med barn som inte sover?
  • michiara
    Mamasnest skrev 2008-01-09 09:10:17 följande:
    Läkare är livrädda att sjukskriva personer nu eftersom FK kanske ändå inte godkänner sjukskrivningen och då kommer patienterna tillbaka och gråter till läkaren. JAg tror att man får visa på sina egna symptom som uppkommer pga sömnbristen för att få igenom det, att bara säga att man är trött funkar nog inte. Vi här i tråden skulle sjkuskriva folk direkt pga sömnbrist eftersom vi vet hur det är, men tyvärr tror jag inte att läkarna ser på det på samma sätt.
    nej så är det nog..men det är ju knäppt egentligen.. för alla vet ju att det kommer bli mer allvarligt i slutändan om man inte får sova
  • michiara

Jag fick tid hos läkaren i eftermiddags och hon var så gullig. Jag blev sjukskriven månaden ut. Jag var jättenervös men hon var så trevlig så det gick bra. Skönt iaf att kunna ha dagarna att vila på när lillasyster är på dagis.

• michiara
    Tozza skrev 2008-01-09 19:59:02 följande:
    Hmm vet inte varför jag skrev (medicinska)... Jag menar bara sömnproblem såklart..*yrboll
    jo men det är väl inte alldeles fel.. det är ju skillnad på sömnproblem och sömnproblem..vissa håller i sig någon vecka, andra några veckor, några månader och så år. Så visst är det olika! det finns ju lätta sömnbekymmer och så svårare. Jag skulle dock inte bli så bekymrad om mitt barn sov dåligt bara några veckor. Men det är jag det

Den kliniken har jag inte hört talas om, men jag bor i Östersund så det kanske är därför
  • michiara
    Applemum skrev 2008-01-09 21:08:42 följande:
    michiaraoj vilka fina barn du har . å vad liiiten andrea var! Jag hade nattskräck när jag va liten å det var nog som värst när jag var mellan 8-12 år. De sista anfallen kom bär jag var 16 år. Natten i natt var katastrof. å nu e jag sååå trött, huvudvärk å ooont i kroppen!Hjalmar har ju varit riktigt jobbig m sin sömn alla sina 19 mån... men trots att det escalerat den senast tiden tror jag att jag är förskonad... några av er har ju verkligen prövats. vi har ju sluppit allergier och sjukdomar.
    tack jaa hon var liten, oj oj knappt så man minns men jag tyckte hennes lillasyster var liten som ändå vägde 1800 g mer så då förstod man hur liten andréa ändå var

kroppen tar stryk när man inte får sova har jag upptäckt, man får verkligen ont, nästan som man blivit överkörd av en traktor. undra om någon verkligen forskat i vad som påverkas av lite sömn? annars kan jag göra det så kan jag bli rik på köpet

Andréa har sovit hos mormor i natt så jag har ingen aning om hur hon sovit, eller inte sovit, men då har lillasyster som aldrig är vaken på natten knölat på haha jaa vad säger man hon skulle ha välling, hon hade kissat ner sig, det var det ena och det andra
  • michiara

hahaha nu har jag fått bevis på att jag verkligen är för trött skulle lägga in en annons på blocket och sälja en vagn.. man ska ju ringa och bekräfta och slå en kod innan annonsen kommer in. Jag slår numret.. accepterar och så kommer en röst in och säger "tack för ditt bidrag i kampen mot HIV, var god lägg på luren".. jag såg nog ut som ett levande frågetecken och undrade vart blocket tog vägen

• michiara
    solrosblad skrev 2008-01-10 10:55:57 följande:
    hur mycket var ditt bidrag då, fick du veta det
    50 kr.. det var ju tur att det var till en god sak..det hade ju kunnat vara nåt annat.. stöd PRO i Danmark eller nåt sånt
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!