• Ipomea

För oss med barn som inte sover!!!

Jag är sååå glad.
    Lillkillen har börjat sova bra nu. Hoppas jag i alla fall..
    Torsdag natt sov stora grabben hos mormor så jag vågade låta lillen ligga och gny lite istället för att jag rusade in på en gång som vanlig. Det resulterade i att han somnade om djupare och lät bli att vakna flera ggr per timma. Va bara upp 5, ja FEM gånger den natten!! :o)
    På fredag gick det ÄNDÅ bättre. Bara 3 ggr och nu i natt tror jag att det bara blev en (möjligtvis 2 ggr) Sen kl 6.05 så ammade jag honom men försökte få honom att somna om i stora sängen vi satt in i hans rum. Gick si så där men är ju helt ok. Det va ju i alla fall morgon.
    Kan det vara möjligt att det är slut på mardrömmen med uppvak 5-10 ggr per timme? Ska jag äntligen få lite bättre nattvila?
    Synd bara att storebror vaknar varje natt och kommer in och gnissar runt i våran säng. Men men.. Ändå!

• Ipomea

I natt har vi haft bakslag.. Lilleman vaknade titt som tätt andra halvan av natten. Vid 5 tog jag upp honom och då förstod jag att han ju va jätte hungrig. Han fick nog inte tillräckligt med kvällsmat. Jag hopps det i alla fall så i kväll blir det till att mata mata mata...

• Ipomea

3hjärtan: förstår precis hur du menar.

Men du tror du inte att vi bryr oss om våra barn så mycket att det blir liiiite för mycket.. Förstår du hur jag menar? Som jag skrev i ett tidigare inlägg..

• Ipomea
    Smulting skrev 2008-02-18 13:08:39 följande:
    Vår tjej är så himla aktiv på dagarna, så jag gissar på att hon ej kommer till ro på nätterna, men jag kan ju ha fel..
    Så är det säkert!
    Testa Omega 3! Det ska jag göra.
  • Ipomea

Härligt bussig!
    Har åxå börjat ge mina eye q.. Hur lång tid tycker du det tog innan du märkte skillnad?

• Ipomea

Vi har med citronsmak.. smakar som olja med citron. ha ha.
    Inte alls som fisk(lever)olja som man kan tro

• Ipomea

Jag går snart under.. Varför vaknar min 8 månaders så många gånger per natt?? Och varför kan han inte somna om efter kl 3?? Ligger bara å sparkar, snor, nyps och klöser (inte med flit ska jag tillägga) mig när jag ger upp och han får ligga bredvid mig. Borde han inte slappna av DÅ åtminstone?

• Ipomea

Suck och pust... Här har det varit fight mellan 23.45 och 05.00 ca. Lillkillen (8 mån) gnyr och gnäller fast han verkar sova. Han har ögonen stängda i alla fall. Jag ser det på vår ir-övervakningskamera. Jag har varit uppe och stoppat i nappen och lagt på sidan fler gånger än jag kan räkna. Mellan 3 och 5 var han dock vaken och skitarg för jag försökte låta bli att springa upp så fort han ropade. Det resulterade i att han stortjöt till slut vid 4 tiden och jag trodde han skulle somna av utmattning, vilket han nog tillslut gjorde vid 5 tiden. Sen vaknade 2,5 åringen vid 7 så då var det bara att gå upp för oss andra nattsuddare. Sambon hade åkt till jobbet efter att sovit inne hos 2,5 åringen. Jag är såååååååå TRÖTT!!!
    Finns det ingen mirakelkur som nån kommit på i natt eller så?? Ha ha

• Ipomea

Vågar knappt skriva detta men i TVÅ nätter har jag bara behövt gått upp 3-4 gånger (efter 23.30) till 8 månaders killen och stora killen (2,5) år har visserligen kommit in till oss men runt 6 på morgonen. Så lillkillen har sovit fleeera timmar i sträck! I går natt fick jag sova hela FEM timmar. Å i natt dryga tre i sträck alltså!! Vilket lyx!
    Har slutat att kvällsamma honom och så låter jag pappan lägga honom. Kan det bero på detta? Eller är det pga Eye Q eller bara en tillfällighet? Jag hoppas hoppas i alla fall!

• Ipomea

Burmakatten: Jag vet hur det känns.. Superjobbigt att även ha en 2,5 åring som sovit dåligt från början men som nu börjat sova bättre. Dock ska man orka med dagtid åxå..
    Har ni börjat med vanlig mat än?

• Ipomea

Mammasnest: När vi fick lillebror var han 1 år 9 mån lite drygt och då blev det bättre. Antagligen för att han av en slump fick börja sova i en 105 säng tror jag. Han vaknar nu nästan varje natt och kommer in till oss, men det är rätt ok då han ju somnar om (oftast). Förr så låg han och snurrade och sparkade oss så vi höll på att bli tokiga. Nu har vi gett honom eye q åxå och jag tror att om det inte var för lillebrors uppvaknande så skulle nog han sova mer hela nätter. Vi hade tom remiss till sovklinik.. men vi behövde aldrig dit... med honom..

Jag tror på omega 3 och har beställt 2 flaskor eye q nu.
    Det MÅSTE funka.
    Håller åxå på att sluta amma.. (Ammar bara på morgonen nu sen 2 dagar) Tror att det stör mer än det gör nytta för oss just nu. Skulle gärna amma längre, men för det första så äter han så otroligt bra (vanlig mat) och som sagt så tror vi att det förstör nattsömnen för oss alla. :o(

• Ipomea

Burmakatten: Jag slutade att nattamma i november och det gick hur bra som helst och han sov hyfsat. Eller bra om man jämför med hur det blev vid jul/nyår och alla andra som skriver här.. Vet ej vad som hände sen..
    I alla fall så sov jag på nedervåningen och sambon tog hand om lillkillen några nätter. Han sover hårt och vaknar inte som jag för minsta lilla rörelse. Han fick ersättning el urpumpad bröstmjölk till att börja med.. oj det känns så länge sen. Kommer knappt ihåg hur vi gjorde..

Kan du blanda vällingen med bröstmjölk? Så gjorde vi med ettan. Som en övergångsperiod.. blanda mer och mer välling så ska han vänja sig vid den nya smaken konsistensen.

Vi ger åxå vatten på natten. Ibland är dom bara lite törstiga.. som en annan.

• Ipomea

Stackars tusse och alla andra.
    Att det ska vara så svårt?!?! Har längtat ihjäl mig efter att få bli mamma (efter missfall och många försök)och jag VISSTE att jag skulle bli världens bästa mamma... Det blev jag inte, för jag känner som tusse: hispan nästa. Allvarligt alltså! Jag är så trött och grinig.
    Natten har varit pyton. Lilleman har varit lite oroligare (har ju haft 2 bra nätter) men storebror vet jag inte vad han hållit på med. Kom in till oss redan 22.30 och har farit runt som en virvelvind i sängen. Tillslut gick jag in med honom till sig och vi la oss där. Undertiden har jag åxå sprungit in till lilleman.. Storebror somnade strax efter 4 och jag fick sova hela 2 timmar!!! innan sambons klocka ringde. Suck!!!

• Ipomea

klicka på hjärna & ögon --> fettsyror

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!