För oss med barn som inte sover!!!
Ja fy bubblan... NÄR ska vi ALLA få SOOOOOVA??? I have a dream - skulle bara vilja få sova, sova o sova - så mkt jag bara orkar!
Jag har varit förkyld, hostig o hängig en vecka nu o det blir ju inte precis bättre när man ju aldrig får sova! Åh, dessa stunder saknar jag den bekymmerslösa tiden innan man fick barn, då man faktiskt "fick va sjuk i fred" (förstå mig rätt, önskar inte bort mina barn...men...)!
Varför är det eg så här! Har ställt mig den frågan lääänge nu, men får liksom aldrig ngt svar! Varför vill vissa barn sova, sova, sova redan från start medan vissa tar flera år på sig att komma underfund med hur skönt det ju faktiskt är att sova o vakna utvilad!
Nåja, mina twinstjejer sover nu äntligen en fm.lur o jag ORKAR verkligen inte göra ngt! Just nu är det avkoppling framför datorn. Den ena tjejen har feber o gör mest inget annat än gråter när hon är vaken. Den andra blir avis o vill också vara i famnen. Nu är i alla fall sonen hos dagmamman, så jag vet att han får det han behöver vad gäller lek med andra barn, stimulans och lite "avkoppling" från sina syrror.
Ibland kan man ju bara bli så arg på sin älskade man!!! Ni med??? Alltså...sonen är hos dagm en bra bit bort o jag brukar då ta bilen. Framför allt en morgon som denna, kallt, en sjuk o hängig dotter, en sjuk o hängig mamma... När jag efter mkt om o men fått på alla tre kläderna, satt tjejerna i vagnen o ska plocka med mig saker som ska med...hittar jag inte bilnyckeln (har bara EN som funkar som startnyckel - den andra borta grrr...)! Ringer mannen som "Åh f-n, den fick jag visst med mig...." GRRRRRR! Barnen gråter, väntar på att komma iväg... Tänker; "Ok, får väl gå...måste bara klä på alla mer....men nej, vi har ju inte ståbrädan hemma!" Så mannen får med svansen mellan benen låna en bil på jobbet o åka hem med nyckeln. Eftersom det skulle ta en halvtimme fick jag ta av alla barnen kläder o liksom börja om från början... o bara vänta... *** Tur jag älskar honom så mkt ändå!!!