• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

Just det...
    Några snabba slutsatser till varför natten blev som det blev...
    Igår hann vi inte vara ute å leka.
    Hjalmar har den senaste veckan fått "te" i nappflaska. Halvaflskan m ett te som heter "kvällsro" utan koffein från hälsokosthyllan i affären och resten m mjölk. Typ silverte... men igår glömde jag ge honom det... teet har han druckit på em innan middagen. kanske kan va ett tips.

• Applemum

Elgen
    stackare. Känner igen det från när Hjalmar var 6 månader. Läser att du ammar. Har du kommit igång med smakisar? Runt 6 månader behöver många barn mer energi än amning men om amningen fortfarande är huvudfödan så behöver barnet ofta äta oftare. Kanske blir det bättre när det blir mer av annan föda också (för visst ska du fortsätta amma... om du vill!). Det finns välling man kan börja introducera vid 6 mån. Kanske kan det vara lite mer mättande till natten?

• Applemum

Rubia
    hej. fina namn astrid å axel!!! låter hoppfullt att det blev bättre runt 20 mån... då e det bara en månad kvar ...

• Applemum

lergigan fick jag under mina graviditeter... å hjälp vad jag sov. kunde somna sittandes vid matbordet.
    var på bvc å de föreslog theralen men vi fortsätter nog med kvällsro te och motion. det känns ju som vi redan brutit den nedåtgående spiralen. (jag e väl positiv efter natten )

• Applemum

Pasadena.
    Man ska använda ramsan som ett mantra, monotont precis innan hon somnar i början. För någon gång sover hon ju ... Även om det bara e 10 minuterssömn... har för mig att det stod rätt bra beskrivet på hemsidan.
    Visst är Hjalmar vaken ibland när jag ramsar men då fungerar ju ramsan som en dialog m honom där jag påminner om att det är sova han ska. Jag ändrar tonläge allt ifrån bestämt :"natti, natti, sov så gott." till mer smekfullt tonläge "natti, natti, sov så gott." Ramsan får ju honom att känna sig sedd och hörd. Han står/ligger aldrig å gråter sedan jag började m AW. å antalet uppvaknanden minskar i antal.

• Applemum

mymlan
    bra där!!! låter som en sovmetod a la dig! hur har det gått?

• Applemum

Mamasnest...
    Var det så att din kille/sambo/make/älskare (?) är bortrest långa perioder? Nu har du det ju sååå jobbigt! Kan du inte få hjälp? Några (minst5) sovtimmar på dagen?
    Å någon som kommer m en snygg fleesoverall i present !

• Applemum

Kryztina
    Säkert blir den jätte bra! Håller tummarna för dig, mig å alla andra.

• Applemum

Vill INTE!!! vara här inne i tråden
    Vill sova.
    Jag blir dessutom GALEN/ROSENRASANDE på min sambo som inatt vid första pipet kastar sig ur sängen springer Å LYFTER UPP hjalmar och bär in honom till oss! Faaan alla dessa veckor som Hjalmar lärt sig känna sig helt trygg i sin säng?! Å så e hela natten förstörd, nu sover min sambo men jag får springa....
    Hjalmar kan ju inte sova i vår säng eftersom lillasyster sover där...

Fusion
    DU MÅSTE OXÅ SOVA!!! (en stilla order som jag hoppas din bebis hörde )

• Applemum

michiara
    oj vilka fina barn du har . å vad liiiten andrea var! Jag hade nattskräck när jag va liten å det var nog som värst när jag var mellan 8-12 år. De sista anfallen kom bär jag var 16 år.

Natten i natt var katastrof. å nu e jag sååå trött, huvudvärk å ooont i kroppen!

Hjalmar har ju varit riktigt jobbig m sin sömn alla sina 19 mån... men trots att det escalerat den senast tiden tror jag att jag är förskonad... några av er har ju verkligen prövats. vi har ju sluppit allergier och sjukdomar.

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!