• Pasadena

För oss med barn som inte sover!!!

Burmakatten skrev 2008-01-11 08:43:49 följande:
    Pasadena-Hur gammal är din bebis? Hur somnar hon när hon väl somnar, ammas eller? Sover hon längre om du går ut med vagnen? Du har säkert testat alla knep som finns men jag har lite samma problem och tycker att sonen kanske vaknar liiite färre ggr om han får sova i endast blöja utan pyjamas..Vi ska även kolla om han har nå´n överkänslighet då han kliar sig mycket...
    6 månader
    ammas inte till sömns...på kvällarna vaggar jag henne i famnen så hon blir lugn, sen ner i sängen och buffa till sömns

ska till bvc så jag hinner inte skriva mer, återkommer i em
  • Pasadena

Skönt för er som fått sova, det är ni VÄRDA!!!

Här pågår just nu strunta-i-sömn-på-dagtid-projektet. Går väl sådär. Hon somnade i vagnen på väg frpn bvc (varit vaken i 4 timmar då) och sen på em i vagnen igen (varit vaken 3 timmar). Nu har hon varit vaken i 1 timme och är sååå tröttgnällig.. Prövade att vagga i famnen men NO WAY att hon somnar. Blundar och öppnar ögonen hela tiden. Jag gav upp så nu sitter hon bredvid mig och gråtskriksgnäller

• Pasadena

Intressant, här är det tvärtom, ju mindre hon sover på dagen desto mer sover hon på natten. Men vi kan ju inte gärna låta henne vara så övertrött och gnällig hela dagarna som hon varit idag. Det är ju tortyyr för stackars bebisen

• Pasadena
    MartinaE skrev 2008-01-12 07:32:40 följande:
    Räknas det som att inte sova om hon fortfarande äter 2-3 ggr varje natt fastän hon är 14 månader? Jag vill klaga någonstans, men ni kanske har det mycket värre?
    Välkommen till klagomuren
  • Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-12 19:51:04 följande:
    Jag menade inte skada henne utan skada kuren. Även när hon är sjuk behöver hon sova och vi hade kommit så långt i kuren att hon skrattade när jag la ner henne i sängen, somnade bums och vaknade bara en gång per natt. Detta tyckte jag var ypperligt särskilt när hon var sjuk eftersom hon då kunde hämta kraft under natten, istället för att vakna varje timme och vara orolig. Jag kände att jag var tviúngen att ta upp henne i natt men är orolig att det ska ha skadat kuren och att hon ska sova sämre och vara tröttare och gnälligare på dagen. Innan hon blev sjuk (när hon sov bra) så åt hon mängder på dagen och utvecklades jättemycket motoriskt eftersom hon inte var trött hela tiden. Jag föredrar en glad bebis på dagen än en halvsur bebis som inte lyckas få sin skönhetssömn.
    Åh vad jag håller med! I två dagar nu har jag ju kåtit bli att bråka med min dotter om sömnen och jag kan säga att det har varit de värsta två dagaran i mitt och hennes liv Hon har varit såå trött så hon håller på att gå i bitar. Aldrig har jag sett min lilla tjej så gnällig, skrikig och trött som dessa två dagar. Hon som är en sån glad och underbar lite unge som alltid skrattar och ler åt allt har nu varit ett övertrött litet vrak som knappt orkat leka eller skoja och busa utan bara gråtit när jag försökt SÅ KOM INTE OCH SÄG - NÅGON!! ATT BARN TAR DEN SÖMN DE BEHÖVER!!!!
  • Pasadena

och nu menade jag så klart inte att ni här inne skrivit elelr sagt att barn tar den sömn de behöver men det förstog ni kanske !

Mamasnest, wow låter verkligen bra att hon ändå somnade, då stämmer det alla säger att ramsan blir magisk! men VAD är ett headboard

• Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-12 21:09:42 följande:
    Pasadena: Jag håller med, alla barn tar inte den sömn de behöver, vissa barn behöver hjälp. Här är lillans säng, den stora delen av spjälskyddet som sitter i huvudändan på sängen var det som ramlade ner och låg över henne.
    Jäklars, DET kalar jag magi
  • Pasadena
    Socialombud skrev 2008-01-13 10:22:29 följande:
    Han somnade någonstans runt ett. Sömnen är hel, men kort. Halv åtta var det igång imorse igen..
    Men guud stackare Har ni testat omega3?
  • Pasadena

Här var förnatten katastrof, somnade 19,45. Sedan 5-6 uppvak inom lopept av 2 timmar då hon skrek och grät i sömnen Sen sov hon i 5 timmar i streck. Morgon kl 6.30
    Nu försöker jag få henne att sova förmiddagslur men hon vaknar var 10:e min

• Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-13 12:35:08 följande:
    Jag blir gaaaaaalen!!! Lillan har sovit sämre och sämre på dagen sedan hon var magsjuk vilket resluteter i en trött och ledsen bebis. Idag skulle det vara halva tiden för sambon borta men han måste göra två övertids dagar så det är alltså 9 dagar kvar tills han kommer hem. I eftermiddag får vi besök från Holland så jag har bakat karamelltårta med en arm samtidigt som jar har lekt med Pippi, Kling och Klang... Nu sover båda tjejerna och jag borde städa innan gästerna kommer men jag orkar inte just nu.
    Hon kanske tar igen sig för närvarande? Är hon fortfarande hungrig kanske?
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!