För oss med barn som inte sover!!!
ammas inte till sömns...på kvällarna vaggar jag henne i famnen så hon blir lugn, sen ner i sängen och buffa till sömns
ska till bvc så jag hinner inte skriva mer, återkommer i em
Skönt för er som fått sova, det är ni VÄRDA!!!
Här pågår just nu strunta-i-sömn-på-dagtid-projektet. Går väl sådär. Hon somnade i vagnen på väg frpn bvc (varit vaken i 4 timmar då) och sen på em i vagnen igen (varit vaken 3 timmar). Nu har hon varit vaken i 1 timme och är sååå tröttgnällig.. Prövade att vagga i famnen men NO WAY att hon somnar. Blundar och öppnar ögonen hela tiden. Jag gav upp så nu sitter hon bredvid mig och gråtskriksgnäller
Intressant, här är det tvärtom, ju mindre hon sover på dagen desto mer sover hon på natten. Men vi kan ju inte gärna låta henne vara så övertrött och gnällig hela dagarna som hon varit idag. Det är ju tortyyr för stackars bebisen
och nu menade jag så klart inte att ni här inne skrivit elelr sagt att barn tar den sömn de behöver men det förstog ni kanske !
Mamasnest, wow låter verkligen bra att hon ändå somnade, då stämmer det alla säger att ramsan blir magisk! men VAD är ett headboard
Här var förnatten katastrof, somnade 19,45. Sedan 5-6 uppvak inom lopept av 2 timmar då hon skrek och grät i sömnen
Sen sov hon i 5 timmar i streck. Morgon kl 6.30
Nu försöker jag få henne att sova förmiddagslur men hon vaknar var 10:e min