• daggdroppar

Hur länge får din hund vara ensam hemma?

Bara undrar lite över detta..har ingen egen hund men släpper ofta ut grannens hund så den får rastas..och då efter ca 5,6 timmar..

• Svar på tråden Hur länge får din hund vara ensam hemma?
  • Imox

max 4 men det händer väldigt sällan....

5-6 h är lite länge tycker jag..

• jagalskardig

hon är inte själv så ofta.. antingen är hon hos min mamma då hon är ledig eller så följer hon killen på hans jobb.. Men om hon är sj älv blir det några timmar.. ca 5 kanske. Men minns inte sist hon var själv så länge, sist var då vi var på stan.. så det kanske var 2 timmar

• JLS

Min sambo jobbar skift och jag om dagarna mellan 11-18 eller 18.50.

Varannan vecka är de hos min mamma på passning när vi jobbar och då är de inte ensamma någonting.

Men varannan vecka är de hemma själva mellan kl 10.30-14.30, alltså cirka fyra timmar. Vi har ingen hundvakt då så då får det bli så, men det verkar gå bra då de har varandra. Detta är då fyra vardagar den veckan, jag är ledig en.

Men längre än så skulle jag inte kunna ha hundarna själva faktiskt, för egen del. Då hade jag nog fixat en annan lösning med hundvakt.

Vårt lilla mirakel...
  • JLS

Kan ju nämna att det fungerar bra att ge dom något riktigt gott att tugga på när man går de veckorna, de längtar nog tills jag sticker hemifrån Då får de ett varsitt grisöra att tugga på och det tar dom hela dagen att bearbeta ett tror jag, de är ju chihuahuaor= små munnar

Vårt lilla mirakel...
  • pajas01

ja min hudn e nog itne ensam så mycke men när hon väl är de så kanske max4 timmar.. ibland mer.. på vardagarna så e antingen jag eller sambon hemma pga av nattarbete men annars så får hon följa med min pappa till jobbet så då e hon riktigt nöjd.. då e de ju männsikor runt henne som vill klappa hela tiden..

• Imox
    JLS skrev 2007-12-17 09:51:26 följande:
    Kan ju nämna att det fungerar bra att ge dom något riktigt gott att tugga på när man går de veckorna, de längtar nog tills jag sticker hemifrån Då får de ett varsitt grisöra att tugga på och det tar dom hela dagen att bearbeta ett tror jag, de är ju chihuahuaor= små munnar
    hihi min jack russel käkar sitt på 5min hihih
  • daggdroppar

Kan tänka mig att det är viktigt att göra lite mysigt för dem när de är ensamma så länge..ex tänka på att tända lampor så det inte är helt becksvart för hunden när man kommer hem..

• cicci85

hon är sällan ensam men om hon är det så max 4-5 timmar, då har hon lampor tända och radion på och får ett ben att tugga på.

• JLS
    Imox skrev 2007-12-17 09:52:58 följande:
    hihi min jack russel käkar sitt på 5min hihih
    Haha lite skillnad Det är väldigt ekonomiskt att ha chis, dyra i inköp men ack så billiga i daglig drift
    Vårt lilla mirakel...
  • JLS
    Lerklutten skrev 2007-12-17 09:53:54 följande:
    Kan tänka mig att det är viktigt att göra lite mysigt för dem när de är ensamma så länge..ex tänka på att tända lampor så det inte är helt becksvart för hunden när man kommer hem..
    Ja håller med, jag brukar ha en lampa tänd och så myser jag till det riktigt i deras korgar, ger dom ett grisöra (som en slags belöning) och brukar ha antingen tv:n eller radion på de timmarna. För de är alltid på när vi är hemma så då kör jag på samma sak när vi är borta.
    Vårt lilla mirakel...
Svar på tråden Hur länge får din hund vara ensam hemma?