Hur länge får din hund vara ensam hemma?
Bara undrar lite över detta..har ingen egen hund men släpper ofta ut grannens hund så den får rastas..och då efter ca 5,6 timmar..
Bara undrar lite över detta..har ingen egen hund men släpper ofta ut grannens hund så den får rastas..och då efter ca 5,6 timmar..
Ja du...om jag själv byter jobb så får jag ta det då, för mig är ett akut alternativ hund-dagis, men det är inget jag skulla ta i första taget. Men med tanke på att jag jobbar i vården och kommer nog alltid att göra det för att det passar mig och min familj bäst, både barn och hundar så hoppas jag att jag slipper fundera på det.
Dock är det väldigt oro väckande med alla hundar till salu på nätet som säljs pga "nya arbets förhållande".....hundar är ingen slit och släng vara.
Av allt jag läst från hundägare verkar det vara helt omöjligt att skaffa hund som vanlig arbetande människa. Klart jag har vänner som kan vara hundvakt när jag jobbar men kanske inte varje veckodag. Att jag dessutom är singel gör ju inte saken bättre. Hade tänkt mig en liten Boston terrier. Näää, får väl vänta med hund tills jag blivit heltids sjukskriven/arbetslös/socialbidragstagare eller pansionär.
de jag tänker på när jag läser detta är att jag nu får förklaringen till varför jag jämt ser hundar i bilar hela sommaren på badstränder, affärer mm mm... (ja, jag såg att den va gammal, men ändå)
tar folk verkligen med sej hundarna om ni tex ska iväg å grilla med massa folk? får hundarna vara med eller sitter dom bara i bilen? jag har bara svårt att se hur man aldrig kan lämna en hund ensam hemma..!!!
Det jag undrar mer är.. från den 1 september eller 1 oktober har jordbruksverket höjt kraven för hunddagis vilket gör att dem flesta hunddagis inte kan ta emot hundar över 50 cm i mankhöjd hur gör ni=?