• Niinis

Någon som har konto hos swedbank??

jag har konto på swedbank och ska nu sälja kläder som jag skickar till köparen, denna ska betala in beloppet på mitt konto på swedbank, ska jag då ange hela konto numret inklusive clearingsnummer, eller ska jag säga till personen att detta är clearingsnumret? eller hur funkar det? eller ska jag bara skriva hela clearingsnumret samt kontonumret ihop??

• Svar på tråden Någon som har konto hos swedbank??
  • skrattigtjej

nej skriv hellre separat

vad som är konto och clearings nummer, då blir det lättare för personen i frågan

Emmy
  • ängeln 25

Ska du verkligen ge ut ditt kontonr?? Men ska du det så måste du ge båda och dem ska inte sitta ihop...

• Sacha81

Skriv såhär Clear: 0000 Konto: 00.0000000-0

Brukar skriva konto och clear för sig och pengarna brukar komma rätt

*Mamma till sötaste Jesper född 2007-02-26*
  • dellelgarin
    ängeln 25 skrev 2007-12-17 15:43:37 följande:
    Ska du verkligen ge ut ditt kontonr?? Men ska du det så måste du ge båda och dem ska inte sitta ihop...
    hur skall man annars kunna betala?
  • Niinis

jag har fått ett litet kort från banken där det står mitt konto nummer, och där står clearingsnumret typ såhärr: 0000-0, och kontonummer 000 000 000-0, ska jag ha med mellanslag och streck emmellan också??

• ängeln 25

japp allt ska med...

Niinis skrev 2007-12-17 15:47:22 följande:
    jag har fått ett litet kort från banken där det står mitt konto nummer, och där står clearingsnumret typ såhärr: 0000-0, och kontonummer 000 000 000-0, ska jag ha med mellanslag och streck emmellan också??
  • Hertha

Tänk på att påpeka att de kan behöva fylla på med nollor eller ta bort en siffra i clearingnumret om det börjar med 8. Har inte Swedbank själv men de gånger jag ska betala till swedbank från nordea kan det krångla om jag själv inte tänker på detta.

• Hertha

Den femte siffran i ditt clearingnummer ska med största sannolikhet inte vara med.

• Niinis

oj vad krångligt det blev nu:( alltså hur gör jag nu så det inte blir fel?? eller ska jag kanske låta dom skicka pengarna till nåt av mina föräldrars konton istället (nordea) så att det verkligen kommer fram?

• Niinis

är det därför det står såhärr på clearinsnumret typ 0000-0 (för att det sista inte ska vara med?)

Svar på tråden Någon som har konto hos swedbank??