• Kimi poika

Bra hundfoder?

Vad har ni för torrfoder till er hund? Vår hund har lite känslig mage så tex. Friskis hundmat fungerade inte på honom. Inte heller ANF (tror den hette så)
    Vi har använt Royal Canin till honom och det mår hans mage bra av, men han äter dessvärre inte så mycket av det.. Nu har han fått Doggy, fungerar jättebra. Men har börjat tappa mycket päls och vi tror det beror på fodret. Så vi ska byta nu.

Ett bra torrfoder och vad betalar ni för det?

• Svar på tråden Bra hundfoder?
  • sheeba

Vi har Royal canin vi har också en kräsen hund som inte äter så mycket.
    Men detta funkar bra blir hunden stimulerad aktivt? för vi märker om vi har varit lite slöa så äter han mindre eller knappt alls.
    Först nu vid 1 års ålder då han äter upp all mat på en dag

• Gestilja

Vi använder ett torrfoder som heter Eukanuba. Fick det rekommenderat av djurbutiken vi handlar på när det vi brukade använda försvann. Funkar bra tycker jag. Har för mig det kostar ungefär 400-500 kronor för en 15 kg säck.

Theo 070424 + bebis i magen bf 080428
  • Veizades

min hund fick eukanuba förut..Alla som jag har pratat med som har testat det här till sina hundar har sagt att det funkade skitbra. Men självklart inte för min hund..En säck kostade strax under 500 kr
    IInnan Eukanuban fick han doggy men han var så smal med doggy..Nu har jag testat ett 3:e foder som heter dinner och han har gått upp mycket i vikt och är svinsnygg i pälsen å mår kanonbra!
    18 kg å en säck kostar typ 130 kr..

• Uncia

friskies är inget bra foder att ge.

vad för doggy-foder ger du? finns ju flera olika sorter. jag ger deras robur som är toppen. deras robur low protein är för mer känsliga hundar och är mer smakrikt också.

• Kimi poika

Jo han får bra med motion, visst vissa dagar är det ju värre. Men han är så in i niordens kräsen så ibland vet man inte vad man ska ta sej till. Luktar på maten o kollar på en o ser ut som han tänker: ska jag äta detta, aldrig i livet. ät själv :D så drygt.. Äter mycket mycket bra när man blandar ut torrfodret med materster o annat som är gott..

• Kimi poika

VArt köper du den?

Veizades skrev 2007-12-17 21:45:41 följande:
    min hund fick eukanuba förut..Alla som jag har pratat med som har testat det här till sina hundar har sagt att det funkade skitbra. Men självklart inte för min hund..En säck kostade strax under 500 krIInnan Eukanuban fick han doggy men han var så smal med doggy..Nu har jag testat ett 3:e foder som heter dinner och han har gått upp mycket i vikt och är svinsnygg i pälsen å mår kanonbra!18 kg å en säck kostar typ 130 kr..
  • Kimi poika

Ger doggy orginal, har även prövat den med små små kulor, en grön påse. Var inge bättre med den heller tyvärr..

Uncia skrev 2007-12-17 21:48:35 följande:
    friskies är inget bra foder att ge.vad för doggy-foder ger du? finns ju flera olika sorter. jag ger deras robur som är toppen. deras robur low protein är för mer känsliga hundar och är mer smakrikt också.
  • Veizades
    Lollis skrev 2007-12-17 21:53:42 följande:
    VArt köper du den?
    Ja vart 17 var det nu då.. Coop? eller willys, men nästan säker på att det var coop.
    Sen jag bytte till det här Dinner så har min kille gått upp ca 3 kg, han har fått tillaks mycket av den päls han tappade av det där "bra" fodret.
    När han gick på eukanuba så sket han monsterstora högar å man såg att han inte tog upp någon av näringen alls.
    Jag testade att minska på mängden mat men det funkade inte heller allt han satt i sig kom ut igen..eller ja allt åallt, men de stora högarna blev inte direkt mindre..
Svar på tråden Bra hundfoder?