Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Kimi poika

Bra hundfoder?

Vad har ni för torrfoder till er hund? Vår hund har lite känslig mage så tex. Friskis hundmat fungerade inte på honom. Inte heller ANF (tror den hette så)
    Vi har använt Royal Canin till honom och det mår hans mage bra av, men han äter dessvärre inte så mycket av det.. Nu har han fått Doggy, fungerar jättebra. Men har börjat tappa mycket päls och vi tror det beror på fodret. Så vi ska byta nu.

Ett bra torrfoder och vad betalar ni för det?

• Svar på tråden Bra hundfoder?
  • Aquila
    Aquila skrev 2007-12-17 22:06:31 följande:
    Färskfoder
    Ojdå det gällde visst bara torrfoder
    Orijen är toppen, innehåller mest kött av alla foder på marknaden.
  • Uncia
    Lollis skrev 2007-12-17 21:54:36 följande:
    Ger doggy orginal, har även prövat den med små små kulor, en grön påse. Var inge bättre med den heller tyvärr..
    men kolla upp ROBUR-fodren från doggy, mer kvalitéfoder eller hur man ska säga.

annars så tycker jag Magnussons är ett smakrikt och bra foder som hundar gillar, men tror man måste beställa det.

är ju verkligen så olika vad hundar gillar och klarar av.
  • Kimi poika

Dinner.. ska se om jag hittar någon liten säck me de så man kan testa.. :D Tack så mycket alla :D

• Willhellmina

Såg att du ville ha tips om torrfoder men måste ändå rekommendera färskfoder. Har en hund med tok-känslig mage som med åldern dessutom fått prostataproblem...svårt att kissa ibland. Sen vi bytte till färskfodret har han börjat sluka maten, magen är kanon och kisserier rinner på

• Fridolina 82
    FridaGBG skrev 2007-12-17 21:58:32 följande:
    Jag tycker att Nutro är det bästa fodret.
    Jag håller med. Nutro är otroligt bra, drygt och väldigt prisvärt. De har även foder för just känsliga hundar som inte tål allt foder.
    Jag hade det till min schäfer som var allergisk mot det mesta.
    Nu har jag Orijen till mig lilla vovve. Det är det enda fodret i världen som är helt fritt från spannmål. Det är lite dyrare men MYCKET drygare och jag såg en enorm skillnad på både påls, humör och glimten i ögat bara på en vecka.
    Anledningen till att jag bytte var för att min lilla hund aldrig var förtjust i Nutro, men han fick äta det för att schäfern åt det så när jag var tvungen att låta henne somna bytte jag foder på honom så han skulle äta bättre...

Jag har även provat Royal canin, doggy, eukanuba men Nutro och Orijen är de två som jag helt klart skulle rekommendera. Nutro var dessutom det fodret som innehöll minst spannmål innan Orijen lanserades i Sverige.

Lycka till!
  • kattengustav

Vi kör våra hundar på Halla foder och det är kanon. Kostar runt 320-340 kr för 15 kg. Är några som vi sålt foder till som har hundar med känsliga magar och dom tycker detta fodret är toppen. Du kan gå in och kolla på det på deras hemsida www.hallafoder.se.

• Theo 080124

Kan rek. ovanstående + ett toppen foder för känsliga magar.. James wellbelowed?? hur de stavas är en annan sak.. men fungerar utmärkt!

* Grodan BF 30/1-2008 *
  • Kantarellen

Franks är toppen om man får tag på det, James Wellbelowed blir det till min tjej nästa gång har jag tänkt.

Svar på tråden Bra hundfoder?