• Kimi poika

Bra hundfoder?

Vad har ni för torrfoder till er hund? Vår hund har lite känslig mage så tex. Friskis hundmat fungerade inte på honom. Inte heller ANF (tror den hette så)
    Vi har använt Royal Canin till honom och det mår hans mage bra av, men han äter dessvärre inte så mycket av det.. Nu har han fått Doggy, fungerar jättebra. Men har börjat tappa mycket päls och vi tror det beror på fodret. Så vi ska byta nu.

Ett bra torrfoder och vad betalar ni för det?

• Svar på tråden Bra hundfoder?
  • linjes

Vi kör royal canin funkar bra för oss,, men du kan hälla lite matolja på hundens mat för pälsen det har fungerat o han tappar inte alls mycket päls nu

• Kimi poika

Tavck så jättemycket för alla svar. Nu har jag o sambon lite o fundera på :D

• skruttis11

hra provat så mkt torrfoder på våra hundar... de billigaset å bästa vi har å ger våra tikar är färskfodret Klass... de slukar de med stor aptit säger bara gläffs så e maten slut... samt att de bajsar mindre utav de mindre gaser.. kissar bättre å spry sällan Kliar sig Inte lika mkt som de har gjort tidigre å är allmänt mkt mer piggare

Inga From Sweden My Name Is Inga
  • Cilla R

Magnussons är det enda fodret som vår labbe klarar av. Vi köper direkt från fabriken här i Bro, men man kan beställa det och Ica Maxi i Häggvik har det

Mamma till Néa och Ophelia!
  • Annacharlotta

Bravo hundfoder är toppen! 
    Både vad gäller torrfoder och färskfoder.
    Ett premiumfoder till lågt pris då de skippar dyr reklam och påkostade påsar.
    Med Bravo hundfoder betalar man för innehållet- inte för påsen:)

Tycker att det är enormt bra till mina egna hundar, där en har foder-allergi och har gått på kortison och en har väldigt känslig mage och utslag.
    Har provat en hel del foder och detta är det bästa jag provat!

Att det också har ett bra pris är ett extra plus:)

Acr
  • mogreta
    Lollis skrev 2007-12-17 21:30:50 följande:
    Vad har ni för torrfoder till er hund? Vår hund har lite känslig mage så tex. Friskis hundmat fungerade inte på honom. Inte heller ANF (tror den hette så)Vi har använt Royal Canin till honom och det mår hans mage bra av, men han äter dessvärre inte så mycket av det.. Nu har han fått Doggy, fungerar jättebra. Men har börjat tappa mycket päls och vi tror det beror på fodret. Så vi ska byta nu.Ett bra torrfoder och vad betalar ni för det?
    Torrfoder är inte så bra överhuvudtaget för hundar. Deras magar är inte alls gjorda för att äta sådant.

Färskfoder är super!

Pröva annars att blanda ut torrfodret med rå köttfärs, det är det "mildaste" du kan ge hunden!
  • pratglada tjejen

Jag jämförde Hills, Carrier och endel andra, med ingredienser och mängd m.m. och kom fram till att jag tycker Carrier kyckling o ris är bäst (enligt mig. Omega 3,omega 6, torkat kött=mer kött än om det ej är torkat. Då är det ju vattenmängd man ska tänka på också.

Den kostar iallafall 350kr och finns på Granngården och vissa privata affärer.

• VulgusProfanum

Vi använder Royal Canin eller Percept. Bra foder och hunden behöver inte äta speciellt mycket av det för att få i sig all den näring den behöver.
    Våra äter 1 dl om dagen. Och de är fina i hullet och mätta och belåtna

Beauty fades Dumb is forever
  • pratglada tjejen

Man kom visst inte in direkt på carrier..
    Men gå in på "hundfoder"
    -carrier
    -carrier kyckling o ris (eller om du vill kolla på de andra sorterna då)

• Marco och Mathias mamma

Vi köper Carrier till vå schäfer och schäfrar är ju kända för att vara känsliga för än det ena och än det andra. Vi gav tidigare Royal Canin till henne men hon mår bättre av Carrier och äter dessutom bättre av det.

pratglada tjejen skrev 2007-12-18 23:49:22 följande:

Jag jämförde Hills, Carrier och endel andra, med ingredienser och mängd m.m. och kom fram till att jag tycker Carrier kyckling o ris är bäst (enligt mig. Omega 3,omega 6, torkat kött=mer kött än om det ej är torkat. Då är det ju vattenmängd man ska tänka på också. Den kostar iallafall 350kr och finns på Granngården och vissa privata affärer.
  • pratglada tjejen

Bonusmorsa:
    Vad kul!
    När jag skaffade ronja (då valp) var det många på en hundsida när jag tog upp det som diskussion som inte visste vad det var, och trodde därför att det var ngt billigt dåligt skitfoder. Men det är det ju verkligen inte! Folk är så rädda för det okända eller ngt ;). Men efter ett tag kom det upp fler och fler som använder o är mycket nöjda.

Vilket använder du? Jag jämförde alla Carrier och tyckte att kyckling o ris var bäst.

• VulgusProfanum
    pratglada tjejen skrev 2007-12-19 00:01:44 följande:
    Bonusmorsa:Vad kul!När jag skaffade ronja (då valp) var det många på en hundsida när jag tog upp det som diskussion som inte visste vad det var, och trodde därför att det var ngt billigt dåligt skitfoder. Men det är det ju verkligen inte! Folk är så rädda för det okända eller ngt ;). Men efter ett tag kom det upp fler och fler som använder o är mycket nöjda.Vilket använder du? Jag jämförde alla Carrier och tyckte att kyckling o ris var bäst.
    Tackar för länken
    Man kanske ska prova.
    Vet du om de har uppfödarrabatter?

Vi ger vår hund Carrier premium och det endast för att den innehåller mer protein och fett än vad kyckling och ris gör. Förut fick hon kyckling och ris.

• pratglada tjejen

Bonusmorsa: jaha okej

VulgusProfanum:
    Åh, det vet jag tyvärr inte.. På länken kan du ju läsa om fodren iallafall, men jag vet inte om den länken var till någon annan affär?? Men jag köper iallafall på granngården. Om det finns ngn i närheten kanske du kan åka dit eller slå upp numret i katalogen?

• pratglada tjejen

VulgusP:men om man köper därefrån kan man bli medlem o få ett kort, då får man rabatter o grejer typ. 30kr på det m.m.
    Jag köper bara en 15kg säck ca varannan månad o fick 30kr, så om du skulle köpa mycket mer lär ju du få högre bonuscheck!

VulgusProfanum skrev 2007-12-19 00:02:38 följande:
    Tackar för länken Man kanske ska prova.Vet du om de har uppfödarrabatter?
    Jag har för mig att man får rabatt om man har ett kundnummer hos Granngården...
  • VulgusProfanum
    pratglada tjejen skrev 2007-12-19 00:18:40 följande:
    VulgusP:men om man köper därefrån kan man bli medlem o få ett kort, då får man rabatter o grejer typ. 30kr på det m.m.Jag köper bara en 15kg säck ca varannan månad o fick 30kr, så om du skulle köpa mycket mer lär ju du få högre bonuscheck!
    bonusmorsa skrev 2007-12-19 00:20:04 följande:
    Jag har för mig att man får rabatt om man har ett kundnummer hos Granngården...
    Tackar då ska jag kolla upp det
Svar på tråden Bra hundfoder?