Restaurang i Jönköping..Tips!
Om man vill gå på nån mysig restaurang i Jönköping,vart ska man gå då?
Om man vill gå på nån mysig restaurang i Jönköping,vart ska man gå då?
Det finns många restauranger i Jönköping som är mysiga, så det beror lite på vad ni vill äta. Men en restaurang som är min favorit är SOYA. Där kan man äta mongolisk buffé och andra gottigheter!
Jaa de spelar inte så stor roll :) dock inte skaldjur..
Jag gillar nog "En italienare och en grek" bäst. Har visserligen inte varit där på några år nu men det VAR i alla fall både mysigt och gott.
SOYA är också en favorit. Mäster Gudmunds Källare är ju mysig miljö men jag vet inte alls hur dan maten är. Restaurang Hemma, Anna-Gretas Bar & Mat är två andra som jag aldrig hört något negativt om.
Mästeer Gudmunds mat är ingen höjadre faktiskt...Helt ok lunchmat men inte mer.
Ester kök och bar är bran likaså Resturang Hemma. Jag gillar trÔttoaren men tyvärr är den ju stängd för renovering.
Det är lustigt vad man kan uppleva det olika. Jag tyckte maten på Mäster Gudmunds källare va jättebra när vi va där en kväll och åt. Iofs va det ju faktiskt ett bra tag sen så jag vet inte om de bytt ut personal i köket där.
Däremot blev jag jättebesviken på Gäddan och Gåsen.
Usch ja, Gäddan och gåsen är ingen höjdare! Som sagt, jag var inte ett dugg imponerad av M.G.K. Men de kanske ha bytt personal, vad vet jag.
Nej, G & G känns väldigt B tycker jag. Känns lite för mycket "Filé Black & White" eller "Plankstek" med stor stark för 99 kr över det
Marie IE B skrev 2007-12-18 14:39:56 följande:
Dessutom är deras plankstek *ÖRK* moset är sönderkryddat med vitpeppar och muskot + att det är gult av gurkmeja, men de ska la se käckt ut
Vill man käka planka så är ju Restaurang Amadeus att rekommendera (tycker ju jag då)
Marie IE B skrev 2007-12-18 14:39:56 följande:
Se'n finns ju Jungle Thai också. Kanongod thaimat om det är det man vill ha i mysig djungel-thai-miljö.