Inlägg från: Marie IE B |Visa alla inlägg
  • Marie IE B

Restaurang i Jönköping..Tips!

Jag gillar nog "En italienare och en grek" bäst. Har visserligen inte varit där på några år nu men det VAR i alla fall både mysigt och gott.

SOYA är också en favorit. Mäster Gudmunds Källare är ju mysig miljö men jag vet inte alls hur dan maten är. Restaurang Hemma, Anna-Gretas Bar & Mat är två andra som jag aldrig hört något negativt om.

• Marie IE B

Nej, G & G känns väldigt B tycker jag. Känns lite för mycket "Filé Black & White" eller "Plankstek" med stor stark för 99 kr över det

• Marie IE B

Se'n finns ju Jungle Thai också. Kanongod thaimat om det är det man vill ha i mysig djungel-thai-miljö.

• Marie IE B

Twin City är gamla "Café Louice". Det ligger i parken vid vindbron, på ena sidan kanalen ligger Stora Hotellet och på andra sidan ligger Twin. Jag vet inte vad de har för slags mat utan för mig är det mer känt som partyställe/nattklubb/bar.

• Marie IE B
    MissMary skrev 2007-12-19 11:38:26 följande:
    va gulligt tt ni skriver både för och nackdelar med restaurangen..jag hade jungel thai på tankarna..men de blir de ju inte nu
    Fast jag har varit där flera gånger och har kompisar som är där och äter med jämna mellanrum och som aldrig blivit dåliga. Det där tror jag beror mer på hur känslig man är, de här personerna hade kanske blivit dåliga oavsett var de ätit just denna dag. Men visst, bufférätter kanske man ska undvika helt och hållet för att vara säker om det inte är buffé som på t ex Soya där du plockar på dig råvaror som sedan tillagas.
  • Marie IE B

Jensen Böfhus har ju öppnat i Jkpg och jag känner flera stycken som varit där och alla har varit nöjda. Inriktningen där är ju kött av allehanda slag

Svar på tråden Restaurang i Jönköping..Tips!