Mandarina skrev 2012-05-24 20:48:55 följande:
Jaså. Intressant att du säger det. Vad grundar du det på? Frågar för jag är ärligt nyfiken...
När jag var ungdom och småsparare kände jag inte att någon bank tog mig på allvar förutom Handelsbanken. Hade man inte mycket pengar att sätta in på kontot var man inte intressant som kund hos de övriga bankerna. Sedan när jag började bli intresserad av fonder suckade tex. Swedbankpersonalen högt över hur jobbigt det var för dem att leta fram etiska val. Handelsbanken hjälpte mig utan problem och verkade tom. tycka det var lite roligt.
Ett tag hade jag en hemsida som samlade in pengar till välgörande ändamål. När jag fick en check ifrån utlandet och ville lösa in den här skulle Swedbank (där min kille hade konto) ha mer än vad summan på checken var på (!) för att lösa in den. Handelsbanken tog 50kr (mycket billigare) tror jag det var men struntade i den summan när de hörde vad den var till för.
Sedan är det väl allmänt en känsla av att ingenting någonsin är omöjligt på Handelsbanken och att de alltid är servicevänliga där som gör att jag gillar dem och är trogen kund, dessutom har de låga avgifter. Och personalen verkar ha schysstare arbetsvillkor i allmänhet (på Swedbank här i stan får de arbetande inte ens sitta ner någon gång under dan verkar det som).