Inlägg från: LillaLulla |Visa alla inlägg
  • LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla

Jeey, let´s get it on! ^^

• LillaLulla

Så, min första fundering: KAN man tatuera sig på fingret så att det blir snyggt? Jag har frågat tusen gånger tidigare här på effell i diverse tatueringstrådar, men jag vacklar ännu... Min teori: Om man går till en riktigt bra tatuerare som kan detta med tekniker och så, och väljer ett motiv som är så enkelt och "rent" som möjligt, så borde det bli bra. Right?

• LillaLulla
    Diorlover skrev 2007-12-18 12:14:28 följande:
    Här är en som har tre stycken planerar min fjärde.. men avr?
    Alltid lika stort problem... Jag har börjat få upp ögonen för nack- eller fottatueringar, särskilt textade sådana.
  • LillaLulla

Lea the first skrev 2007-12-18 12:19:39 följande:

Blir det för mycket om jag skulle göra så härEn cover up på den jag har i ljumsken som sen fortsätter över höftbenet ner o slingrar sig runt den jag har i svanken? Skulle vilja "binda ihop dem" på nåt sätt
    Lite svårt när man inte har några bilder att titta på Men jag tycker att det låter bra i alla fall!
  • LillaLulla

Här finns det ungefär en miljon olika typsnitt att dreggla över! Man kan också prova sin text för att se hur den skulle se ut.

www.myfonts.com/

• LillaLulla

A84 - snyggt! Även om demoner inte är riktigt min grej Dödskallar gillar jag dock!

• LillaLulla

Jag har förhoppningar om en rätt liten och SÖT dödskalle i nacken. Nån gång. Ack, de där pengarna! Skulle jag ha tillräckligt med pengar så vore jag fulltatuerad redan. Suck...

• LillaLulla

Millan och lillan - bilder! Vi vill se bilder!

Svar på tråden STORA tatueringstråden!